دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری با اشاره به ساخت یک پارک عمومی 300 هکتاری در کرج، گفت: این زمین متعلق به بنیاد مستضعفان بوده که تاکنون با اختصاص دوسوم از این زمین برای ساخت پارک موافقت شده است اما به دنبال این هستیم تا تمامی این زمین را برای ساخت پارک اختصاص دهیم.

پیروز حناچی در گفتگو با مهر با اشاره به نبود فضای سبز کافی برای شهر کرج، اظهار داشت: به دنبال تثبیت 300 هکتار زمین در مهرشهر کرج هستیم تا یک پارک برای ساکنان کرج ساخته شود.

وی با بیان اینکه این زمین متعلق به بنیاد مستضعفان بوده که تاکنون با اختصاص دوسوم از این زمین برای ساخت پارک موافقت شده است، بیان کرد: به دنبال این هستیم تا تمامی این زمین را برای ساخت پارک اختصاص دهیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: شهر کرج به شدت نیاز به فضای سبز و پارک عمومی دارد بنابراین اختصاص این زمین، می تواند خبرخوشی برای شهروندان شهر کرج باشد و نیاز به فضای سبز را در این شهر تاحدی پاسخگو باشد.

دبیرشورای عالی شهرسازی و معماری به حاشیه نشینی در کلان شهرها اشاره کرد و گفت: کلان شهرهای تهران، مشهد، اصفهان، تبریز و زاهدان با مشکل جدی در حاشینه نشینی روبرو هستند و حتی در شهر چابهار هم حاشیه نشینی وجود دارد.

حناچی تصریح کرد: درشهرهایی که خشکسالی دارند و سرمایه گذاری در زمینه اشتغال پایین است، حاشیه نشینی به وجود می آید که در این زمینه هم بهترین برنامه توانمندسازی و کنترل مجموعه‌ها توسط ساکنان  است.