شصت و ششمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت که از روز چهارشنبه آغاز به کار کرده است، امروز جمعه میزبان رویدادها و نشست های متعددی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت نمایشگاه، شماری از مهمترین این برنامه ها عبارتند از:

9:30 تا 10:30 صبح
پرسپکتیوهای آموزش

میزگرد مدیرهای اجرایی: مدیرهای اجرایی چندین خانه نشر آموزشی بین‌المللی تغییرات تجارت آموزش و نحوه تحول مدل‌های جدید و همچنین آمیزش مدل‌های قدیمی با یکدیگر را مورد بحث قرار می‌دهند.
این برنامه با همراهی آندری مولسکی مدیر اجرایی کمپانی یانگ دیجیتال پلنت از لهستان، آندره پالمه مدیر عامل ادوکاسیو فینانسیرا از برزیل، کارین پلوتز از کمپانی لیت‌کم آلمان، سانگ مین وو مدیر اجرایی ای‌جی‌جی از کره و دکتر رنه تریستان لیدیکسن مدیر عامل اجوکیشن یوروپ از دانمارک برگزار می شود.

9:30 تا 10:30 صبح
صحبت با کریستوف کیز، معاون کمپانی اکسل اسپرینگر

کریستوف کیز متولد 1964 معاون کمپانی اکسل اسپرینگر، بزرگترین ناشر اخبار اروپا و کمپانی پیشرو رسانه دیجیتال است. او رهبر تلاش برای تغییر نشر سنتی و چاپی به دیجیتال و همچنین مستحکم کردن موقعیت اکسل اسپرینگر در اکوسیستم رسانه اینترنتی جدید است.

10 تا 11 صبح
تور کودکان: افزایش کتاب‌خوانی از طریق مشارکت – هیات داوران جایزه ادبیات کودکان آلمان

از سال 2003 تا به حال، هیات داوران نوجوانان مستقل جایزه مخصوص خود را به عنوان بخشی از جوایز ادبیات کودکان آلمان تقدیم می‌کند. این پروژه قصد دارد با توری که ناشران کتاب‌های نامزد شده توسط این هیات داوران در آن شرکت دارند، میزان کتاب‌خوانی را افزایش دهد. رابین شمرر از انستیتوی تحقیقات ادبیات کودکان با همراهی دو عضو از هیات داوران نوجوانان مسئولیت رهبری این تور را بر عهده خواهند داشت.

10 صبح تا 7 بعد از ظهر
نسخه قهرمانان استوری‌درایو فرانکفورت

چه در فرم رمان، نمایشنامه، فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی و یا بازی‌های ویدیویی، داستان‌ها همیشه ستون اصلی تجارت رسانه‌ای بوده‌اند؛ و نمی‌توان داستانی بدون یک قهرمان داشت، قهرمانی که داستان را تعریف می‌کند و آن را پیش می‌برد و تجربه‌اش می‌کند. استوری‌درایو فرانکفورت با شعار «قهرمانان» قصد دارد این قهرمانان درون و پشت داستان‌ها را مورد تجلیل قرار دهد. متخصصان بین‌المللی صنایع کتاب، فیلم،‌ تلویزیون و بازی‌ گرد هم می‌آیند تا بینش‌های خود برای داستان‌سرایی فردا را مورد اشتراک قرار دهند. سخنرانان این برنامه الکساندر بارد (فیلسوف سایبری)، پیتر گورنستین (مدیر سینماتیک جهانی کرای‌تک)، رایف لارسن (نویسنده)، لارس لوندستروم (فیلمنامه‌نویس) و لیندا اوبست‌ (تهیه‌کننده هالیوودی) هستند.

11:30 تا 12:15 بعد از ظهر
تور آثار خود ناشر

برنامه‌ای دو روزه به زبان انگلیسی برای نویسندگان و کسانی که آثار خود را چاپ می‌کنند. هر نویسنده و فرد از سراسر دنیا که علاقه‌مند مبحث خودناشری است می‌تواند از این فرصت استفاده کند تا در برنامه‌ای شرکت کند که در بزرگترین گردهمایی جهانی صنعت چاپ برگزار می‌شود. شرکت‌کنندگان این شانس را خواهند داشت تا با متخصصان صنعت چاپ‌ و نویسندگان دیگر ارتباط برقرار کنند و چیزهای بیشتری درباره تجارت چاپ یاد بگیرند.

آینده تکنولوژی: رویارویی با تقاضاهای جدید برای یادگیری و آموزش در دنیایی که در حال تغییر است
امروز کودکان با تلفن‌های هوشمند، نرم‌افزارها و سیستم‌های پیغام‌رسانی آنی بزرگ می‌شوند. اپل، مایکروسافت، گوگل و امثال آن‌ها بیشتر و بیشتر در حال وارد شدن به زمینه آموزش هستند. توسعه‌ها و بنیادهای جدید دسترسی‌های بیشتری به مردم برای یادگیری رایگان می‌دهند. این توسعه‌ها برای آموزش چه معنی‌ای خواهند داشت؟