تبریز- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: جشن‌های عید غدیر نباید تحت‌الشعاع ایام محرم تعطیل شود بلکه برگزاری مراسم عزاداری حسینی باید بعد از روز عید غدیر شکل بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محسن مجتهد شبستری در خطبه‌های نماز جمعه تبریز گفت: باید جشن‌های روز عید غدیر در جای خود انجام گیرد و پس از آن شاهد برگزاری مراسم عزاداری حسینی باشیم زیرا این امر مورد تاکید خود ائمه نیز می باشد که جشن و عزاداری هر کدام در جای خودشان برگزار شوند.

وی با اشاره به فرا رسیدن 22 مهر روز جهانی استاندارد گفت: تمامی تولیدکنندگان باید علاوه بر توجه به تولید انبوه، کیفیت را نیز جزو اهداف خود قرار دهند تا بازار داخلی رغبتی به استفاده از این محصولات داشته باشد و بتوانیم این کالاهای داخلی را به کشورهای خارجی صادر کنیم.

آیت‌الله شبستری افزود: در صورتی که موفق به رعایت تمامی استانداردهای تولیدی نشویم، به طور یقین کالاهای خارجی جای تولیدات داخلی را در بازار کشور می‌گیرد.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات گفت: این وزارت در برخی مواقع توانسته است خدمات ارزنده‌ای در کشف توطئه‌های مختلف به کشور انجام دهد که این خدمات در زمان های گوناگون، مسائل امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: امیدواریم این سربازان گمنام بیش از پیش موفق بوده و در خط ولایت حرکت کرده و هر گونه حرکت دشمن را رصد بکنند.

وی همچنین با تبریک هفته نیروی انتظامی گفت: امیدواریم تمامی مردم و مسئولان نهادهای مختلف همکاری ویژه ای با نیروی انتظامی داشته باشند به خصوص مسائل امنیت اخلاقی با تلاش این ماموران انتظامی در استان بهبود یافته و از نظر مقابله با بی حجابی، سرقت و زورگیری عملکرد خوبی داشته اند.

آیت‌الله شبستری با بیان اینکه این روزا منطقه خاورمیانه روزهای پرتنشی را تجربه می کند، گفت: گروه های تروریستی در عراق و سوریه تحرکات جدیدی داشته‌اند که باعث کشته شدن مردم شده اند و از طرفی می توان نقش غرب و برخی کشورهای منطقه را در به وجود آمدن این شرایط موثر دانست.

وی افزود: هواپیماهای غربی با رهبری آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، حملات نمایشی را آغاز کرده و در این بین داعشی‌ها را هدف قرار نمی‌دهند بلکه هدف آ‌ ها خود مردم سوریه است.