امسال بازار داغ فروش کتاب های دست دوم در ابتدای رودی نمایشگاه کتاب فرانکفورت بسیار قابل توجه است و در مقابل، نظم و برنلامه ریزی آالمانی ها برای حضور طبقه بندی شده کودکان و نوجوانان در نمایشگاه کتاب نیز بسیار قابل توجه می نماید.

به گزارش خبرنگار مهر حاشیه های نمایشگاه شصت و ششم فرانکفورت تنها به درون سالن ها منتهی نمی شود و از همان ابتدای در ورودی این نمایشگاه نیز می توان شور و اشتیاق آلمانی ها به کتاب را دید.

 

 

در ابتدای در اصلی این نمایشگاه در قالب چندین چادر بسیار ساده و معمولی بساط کتابفروشان دست دوم برپاست و هر کدام از آنها به تناسب علاقه خود در حال فروش بخش از کتاب هایی هستند که می شود از روی رنگ زرد بسیاری از آنها پی به کهنگی آنها برد.

در داخل صحن اصلی نمایشگاه نیز با ایجاد کتابخانه هایی مخاطبان می توانند با نشستن بر روی مبل هایی که مخصوص این کار تعبیه شده است از کتاب های قرار داده شده در کتابخانه این محوطه استفاده کنند.

امروز و در سومین روز برپایی این نمایشگاه همچنین اردوهایی به منظور حضور کودکان تدارک دیده شده بود و در آن کودکان در قالب صفوفی منطم برای بازدید از نمایشگاه هدایت می شدند. این در حالی است که چنین تورهایی برای سنین دیگر و گروه های مختلف سنی و تجاری در نمایشگاه نیز در دست برگزاری است.

نکته قابل توجه در این تورهای تمایل نداشتن برگزار کنندگان به ویره آلمانی ها برای گرفتن تصویر از آنها بود.