مشهد - خبرگزاری مهر: مسئول ارشد تیم مذاکره کننده پرونده هسته ای ایران گفت: امید داریم مسیر جدیدی در مذاکرات باز شود و در خصوص رفع تحریم ها و غنی سازی مسیر جدیدی را باز کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عباس عراقچی عصر جمعه در حاشیه همایش روسای کل دادگستری های کشور در مشهد اظهار کرد: مذاکرات به مراحل حساسی رسیده، فرصتی که داشتیم 3 آذر بوده است؛ در نیویورک انتظار می رفت پیشرفت حاصل شود اما این  اتفاق نیفتاد و طرفین برای ادامه مذاکرات جدی هستند.

عراقچی ابراز امیدواری کرد که کمال استفاده از زمان مذاکرات بشود و افزود: هفته آینده سه شنبه و چهارشنبه در وین مذاکره داریم؛ سه شنبه گفتگوی دوجانبه با آمریکا و اشتون و چهارشنبه مذاکره سه جانبه ظریف، اشتون و کری است.

وی افزود: در مذاکرات هفته آینده در وین در خصوص موضوعات کلیدی مثل تحریم و چگونگی رفع تحریم ها و در خصوص غنی سازی صحبت خواهیم کرد و امید داریم مسیر جدیدی را بتوانیم باز کنیم.

مسئول ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در مورد اظهارات کامرون گفت: دکتر ظریف و وزارت خارجه در این خصوص در مجلس توضیحاتی دادند؛ این اظهارات در شان نخست وزیر انگلیس نبود.

وی افزود: عجله ای برای از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتها نداریم و باید همه دولت ها و کشورها بفهمند که با مردم ایران باید با زبان کرامت و احترام صحبت کنند؛ ما عزت خودمان را با هیچ چیزی معاوضه نمی کنیم و عزتمان را فدای روابط و مصالح موقتی در مذاکرات نمی کنیم.

عراقچی ادامه داد: حفظ شان و عزت مردم ایران اصل اساسی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

وی درباره اظهارات مقام معظم رهبری در خصوص ائتلاف ضد داعش گفت: تعبیر رهبری این بود که این مواضع مضحک است و وقتی خود غربی ها و متحدانشان این گروهک تروریستی را که اسم دولت اسلامی برخود گذاشته آفریده اند و حمایت می کنند؛ حالا دم از مبارزه و ائتلاف می زنند و این مضحک است.

عراقچی ادامه داد: ما به هیچ وجه به ائتلاف ضد داعش اطمینان نداریم و نگران مقاصد پشت پرده و سیاست های پنهان آن هستیم و کماکان معتقدیم باید با این گروهک داعشی مبارزه شود و این گروهک تهدیدی جدی برای جهان اسلام است.

وی در خصوص اینکه آیا در مورد به نتیجه رسیدن مذاکرات تا سوم آذر امیدوار هستید، گفت: زمان به سرعت در حال گذر است و ما هنوز ناامید نیستیم تا مذاکرات تا سوم آذر به نتیجه برسد و اگر تغییری در مواضع طرف مقابل ایجاد نشود احتمالا تاریخ 3 آذر به توافق نخواهیم رسید.

عراقچی ادامه داد: کماکان ما تلاش می کنیم طرف مقابل هم ابراز علاقه و اراده دارند برای به نتیجه رساندن مذاکرات.

عضو ارشد مذاکره کننده هسته ای ایران در مورد نتیجه مذاکرات ابراز کرد: زود قضاوت نکنید، احتمال همه چیز هست اجازه دهید تلاش ها به نتیجه برسد بعد قضاوت کنید.