پس از استعفای نخست وزیر جدید یمن تنها یک روز پس از مامور شدن از سوی عبد ربه منصور هادی، منابع عربی از ادامه رایزنیها برای انتخاب فردی دیگر به عنوان نخست وزیر جدید خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الحیات به نقل از برخی منابع آگاه در دفتر ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که دور جدید رایزنیها برای انتخاب نخست وزیر جدید یمن از سوی "عبد ربه منصور هادی" رئیس جمهوری این کشور و دیگر گروههای سیاسی آغاز شده است.

 این منابع همچنان اعلام کردند که هادی درصدد انتخاب شخصی است که مورد تایید انصارالله یمن و طیق مفاد توافقنامه صلح با حوثیها باشد.

 "محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله یمن نیز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که رایزنیها برای انتخاب نخست وزیر جدید ادامه دارد و در آینده ای نزدیک وی معرفی خواهد شد.

 شایان ذکر است روز سه شنبه "احمد عوض بن مبارک" مدیر دفتر عبد ربه منصور هادی از سوی وی مامورتشکیل دولت جدید یمن شد که این اقدام با مخالفت شدید انصارالله روبرو شد.

بن مبارک یک روز پس از تصدی پست نخست وزیری از این سمت استعفا کرد.این در حالی است که خبرگزاری یمنی خبر به نقل از برخی مقامات یمنی اعلام کرد که "احمد عبدلله دارس" وزیر نفت پیشین یمن یکی از گزینه های احتمالی برای تصدی پست نخست وزیری در یمن محسوب می شود.