ایلام - خبرگزاری مهر: دبیر جشنواره همایش ملی شعرای به نام "شاکه و خان منصور" گفت: همایش ملی " شاکه" و "خان منصور" در ایلام برگزار می شود.

علی محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد: مبلغ 300 میلیون ریال برای این جشنواره در نظر گرفته شده در راستای حفظ و پاسداشت فرهنگ بومی و محلی که از شعارهای رئیس جمهور بوده این کنگره برگزار می شود.

وی بیان داشت: این همایش مطالبه مردم استان بوده اما سالها بر زمین مانده است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور های همسایه در صدد مصادره شاعران، دانشمندان و شخصیتهای فرهنگی و ملی ایران هستند ضرورت اینگونه کنگره ها و همایشها مشخص می شود.

محمدی گفت: این دو شاعر پیشینه خوبی برای شعر کردی خاصه شعر کردی ایلام و کرمانشاه هستند که نزدیک به 50 مقاله به دبیرخانه همایش رسیده که 10 مقاله انتخاب شده است.

وی تصریج کرد: کمیته علمی 10 مقاله را برگزیده است.

وی عنوان کرد: پیام دکتر علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسط مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام و سخنرانی استاندار ایلام آغازگر برنامه افتتاحیه خواهد بود.

وی بیان داشت: شاعرانی از جمله عبدالجبار کاکایی-دکتر بهروز یاسمی، دکتر ایرج خالصی، سعید عبادتیان، دکتر قطب الدین صادقی و شاعرانی از استان ایلام و کرمانشاه و همجنین کردستان در این همایش به قرائت شعرهایشان می پردازند.

همایش ملی بزرگداشت این دو شاعر نامی کُرد طی روزهای یکشنبه و دوشنبه 27 و 28 مهرماه 93 در دو شهر ایوان و ایلام برگزار می شود.