محلات- خبرگزاری مهر: استاندار استان مرکزی گفت: فعال شدن بخش خصوصی، بسیاری از شاخص های اقتصادی کشور را با رشد مثبت همراه کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین مقیمی ظهر شنبه در مراسم افتتاحیه نمایشگاه سنگ نیم ور در جمع معدن داران و فعالان حوزه سنگ اظهار کرد: امروزه تصدی گری دولت به حداقل رسیده و شرکت های خصوصی امورات را به دست گرفته اند.
 
وی تصریح کرد:با فعال شدن  بخش خصوصی شاهد آنیم که شاخص های اقتصادی کشور در اکثر زمینه ها رشد مثبتی را تجربه کرده اند.
 
وی با اشاره به فعالیت بخش خصوصی در معدن گفت:به دلیل حضور نیروهای خصوصی در این بخش آنها توانستند که در مقابل تحریم های سخت نیز مقاومت کنند که همین موضوع از نتایج مثبت حضور بخش خصوصی در اقتصاد است.
 
مقیمی بیان کرد:آن چیزی که امروزه اقتصاد ایران را توسعه می دهد بالا بردن بهره وری است که باید خدمات را در حداقل زمان به متقاضیان ارائه داد.این مقام مسئول خاطر نشان ساخت:نیاز است تا مسئولان هم در این راستا تلاش بیشتری به عمل آورند تا شاهد تسریع در کار شهروندان باشیم.
 
سرپرست فرمانداری شهرستان محلات نیز در بخش دیگری از مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه سنگ نیم ور گفت:شهرستان محلات به واسطه دارا بودن گل و سنگ از شهرت جهانی برخوردار است.
 
«سیداحمد سجادی» تصریح کرد:اکنون در سطح شهرستان محلات 70 معدن به همراه 300 کارخانه سنگ وجود دارد که توانسته اند برای 5 هزار نفر اشتغال زایی ایجاد کنند.
 
 
فرماندار محلات: سهم ایران از بازار تجارت جهانی سنگ ناچیز است
وی در ادامه عنوان کرد:ایران می تواند در این زمینه نقش قابل توجهی در اقتصاد جهانی ایفا کند اما سهم کشورمان از بازار تجارت جهانی ناچیز است.وی گفت:اکنون ایران به عنوان چهارمین تولید کننده سنگ خام دنیا مشهور است و این در حالی است که کشورمان در بین 10 صادر کننده برتر جهان جایگاهی ندارد که باید در این زمینه چاره ای اندیشید.
 
سجادی در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد:به منظور پیشرفت در این زمینه باید به دنبال تعامل سازنده با دنیا باشیم که خوشبختانه دولت تدبیر و امید در این راستا اقدامات قابل قبولی را انجام داده است.
 
باید قفل و زنجیر از دست بخش خصوصی باز شود
 
نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد:باید قفل و زنجیر از دست بخش خصوصی باز شود تا این بخش آسوده تر فعالیت کند.
 
حجت الاسلام علیرضا سلیمی نیز گفت:متاسفانه گاهی با ابلاغ دستورالعمل ها و بخش نامه ها و حتی قوانینی دست و پای بخش خصوصی را می بندیم در حالیکه باید فضا را برای حضور هرچه بیشتر این افراد فراهم کنیم.
 
وی در ادامه تصریح کرد:اکنون تکنولوژی کارخانه های سنگ این منطقه 20 سال عقب تر از دنیاست که باید برای رفع این معضل تسهیلات لازم در اختیار این واحدها قرار گیرد.
 
وی یادآور شد:یکی از دلایل نداشتن قدرت لازم در بحث تولید به عقب بودن تکنولوژی ایران از سایر نقاط دنیا بازمی گردد که صندوق توسعه ملی می تواند در این بخش کمک خوبی برای پیشرفت کار کند.
 
این نماینده مجلس با انتقاد از نبود هماهنگی بین ارگان های مختلف خاطر نشان ساخت:بین ارگان های مختلف در بحث تصمیم گیری فاصله وجود دارد که در بسیاری از موارد آنها به صورت جزیره ای تصمیم می گیرند و همین رفتار در نهایت منجر به بروز بسیاری از مشکلات می شود.
 
سلیمی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان ظرفیت های شهرستان در بحث سنگ اظهار کرد:نزدیکی محل برگزاری نمایشگاه به معادن سنگ،نزدیکی فاصله کارخانه ها تا معادن،وجود تنها مرکز تحقیقات سنگ کشور در شهر نیم ور و وجود معدن کاران مجرب از ظرفیت های فوق العاده در این حوزه است.

وی از مسئولان درخواست کرد تا مجوزهای لازم به منظور واگذاری زمین به متقاضیان را صادر نمایند زیرا اکنون به دلیل وجود متقاضیان زیاد بورس بازی در این حوزه ایجاد شده است و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده است.

گفتنی است که هفتمین نمایشگاه سنگ نیم ور از امروز تا 22 مهرماه در محل دائمی نمایشگاه سنگ نیم ور دائر خواهد بود.