عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی در خصوص برنامه های مدون این رشته و اهمیت اجرای دقیق آن گفت: یکی از اولویت های کشتی فرنگی و متولیان این رشته، اجرای دقیق روند پشتوانه سازی و پرورش نیروهای جوانی است که باید در آینده ای نزدیک با اقتدار جایگزین بزرگان این رشته شوند.

رحیم علی آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: کشتی فرنگی در شرایطی توانست دو رویداد بزرگ و مهم بین المللی را با موفقیت پشت سر گذارد که بعد از بازگشت از المپیک 2012 لندن همچنان درگیر مسایل حاشیه ای بود. البته این اتفاقات تا حدی کنترل شد اما دوباره بعد از رقابتهای قهرمانی آسیا مه اردیبهشت ماه در قزاقستان برگزار شد، کادر فنی قبلی بنا به دلایلی کناره گیری کردند و دوباره کشتی فرنگی ایران در افت و خیزهای مختلفی افتاد.

وی تصریح کرد: این اتفاقات به خوبی توسط کادر فنی جدید تیم ملی کشتی فرنگی و همچنین مسئولان فدراسیون کشتی کنترل و مهار شد و همکی دیدیم که در رقابتهای جهانی ازبکستان برای نخستین بار در تاریخ این رشته قهرمان شدیم و در بازیهای آسیایی هم در تمامی اوزان با مدال به کشورمان بازگشتیم. البته این به نشانه پایان کار کشتی فرنگی نیست و مسئولان و متولیان این رشته باید همچنان خود را برای روزهای سخت و حساس آینده مهیا کنند.

نایب قهرمان اسبق المپیک ادامه داد: یکی از مهمترین کارهای در دست اجرای فدراسیون کشتی و همچنین مسئولان کشتی فرنگی، سازندگی و جوانگرایی در این رشته است که خوشبختانه این مساله از برگزاری رقابتهای انتخابی در رده های مختلف سنی و همچنین اجرای بی چون و چرای فرایند انتخابی تیم ملی بزرگسالان آغاز شده و امسال نیز با دقت بیش از پیش ادامه خواهد داشت.

علی آبادی با اظهار امیدواری از روند رو به رشد پیشرفت و ارتقای سطح کمی و کیفی فرنگی کاران جوان برای رسیدن به رده بزرگسالان گفت: مدعیان جوان و آینده دار با توجه به فرایند انتخابی و امید دستیابی به دونبده تیم ملی در مسیر پویا و خوبی قرار گرفته اند و من مطمئنم با ادامه این روند می توان در هر وزن صاحب فرنگی کاران متعدد و آماده ای بود. اگر روال کار به همین شکل ادامه یابد و برنامه های شورای فنی به خوبی اجرایی شود، آینده ای خوب و مطمئن را برای کشتی فرنگی متصور هستم.