همدان - خبرگزاری مهر: مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان گفت: امیدواریم که سایر جشنواره ها در کشور از بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان همدان الگو بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین طاهری شامگاه دوشنبه در آیین اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان با تاکید بر اینکه برگزاری جشنواره کاری سخت و دشوار است، اظهار داشت: شهادت می دهم که دبیر این جشنواره پیام دهکردی منت گذاشت و مسئولیت یک کار سخت و دشوار را پذیرفت.

وی ادامه داد: تصورم این نبود که شخصی تا این حد برای عشقش زحمت بکشد و هنرمندان باید دبیر این جشنواره را به عنوان یک مدل خوب که جشنواره تئاتر را مدیریت  و ساماندهی کرده قرار دهند.

طاهری در ادامه سخنانش تاکید کرد: امیدوارم مرکز هنرهای همایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و خانواده هنر قدر این دوره تلاش دهکردی را بدانند.

مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تقدیر از عملکرد مسئولان اجرایی و مدیران استان همدان، بیان کرد: مدیران استان صادقانه، صمیمانه و بیش از حد انتظار برای برگزاری این جشنواره تلاش کردند که باید قدردان زحمات آنها بود.

طاهری عنوان داشت: امید است این دوره جشنواره و عملکرد دبیرخانه مدل و الگویی برای سایر جشنواره‌های کشور باشد.

هنرهای نمایشی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک ابزار مهم تربیتی شناخته شده است

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش نیز که در این مراسم حضور داشت با تاکید بر اهمیت هنر های نمایشی در وزارت آموزش و پرورش افزود: هنرهای نمایشی در وزارت آموزش و پرورش به عنوان یک ابزار مهم تربیتی شناخته شده است.

مهدی علی اکبر زاده افزود: وزارت آموزش و پرورش به مدت 32 سال در زمینه هنرهای نمایشی جشنواره‌هایی در حوزه دانش‌آموزی برگزار می‌کند و داوران این جشنواره همان داورانی هستند که در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اضافه شدن بخش دانش آموزی به جشنواره تئاتر در عرصه آموزش بسیار اهمیت دارد، ابراز داشت: امسال و در  این دوره از جشنواره تئاتر کودک و نوجوان برای نخستین بار 5 گروه برگزیده جشنواره‌های دانش‌آموزی نمایش اجرا کردند و این مایه افتخار وزارت آموزش و پرورش است.

علی‌اکبرزاده مجموعه آموزش و پرورش را خانواده بزرگی دانست و گفت: برای تقویت تئاتر دانش‌آموزی نیازمند کمک همه والدین دانش‌‌آموزان هستیم.

وی در ادامه افزود: وزارت آموزش و پرورش برای پنج گروه نمایشی که در بیست‌ویکمین تئاتر کودک و نوجوان شرکت کردند به ازای هر گروه سه و نیم میلیون تومان جایزه اختصاص می‌دهد که در مجموع 17.5 میلیون تومان به گروه‌های نمایشی بخش دانش‌آموزی اهدا می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش عنوان داشت: مسئولین استان همدان علاقه‌ زیادی به هنرهای نمایشی دارند و بر این اساس همدان استحقاق فعالیت در این جشنواره را داشته و به طور قطع همدان استحقاق فعالیت در این جشنواره را دارد.