اهواز - خبرگزاری مهر: دبير ستاد استاني اجلاس پيرغلامان حسيني، خوزستان را داراي شرايط ويژه اي براي انتقال فرهنگ عاشورایی دانست.

صادق آهنگران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارداشت: از بركات نظام اسلامي برگزاری 12 سری از اجلاس بین المللی پیر غلامان حسینی است که امسال خوزستان ميزبانی اين دوره را عهده دار شده است.

وی افزود: احترام به اين پيرغلامان و شاعران قطعا مورد تایيد ائمه معصومين و احترام به سيد شهدا است. اين پيرغلامان كساني هستند كه با صدا و قلم هايشان فرهنگ عاشورا را گسترش و به نسل جوان انتقال مي دهند.

دبير ستاد استاني اجلاس پيرغلامان حسيني اظهار كرد: اهميت به حدي است كه به فرمايش مقام معظم رهبري با يك بيت مي توان چندين سخنراني كرد. فراموش نكنيم كه اين فرهنگ در تار و پود مردم ريشه دوانده و از مهم ترين اقدامات براي مقابله با دشمن است.

آهنگران تصريح كرد: هم اكنون دشمن ارزش هاي دين اسلام را هدف گرفته كه براي مقابله با جنگ نرم به وجود آمده، توسعه و گسترش فرهنگ عاشورا بسيار لازم است.

وي با اشاره به وجه تمايز خوزستان گفت: خوزستان استاني ويژه است و وجود بزرگاني چون دعبل خزايي كه منصوب به امام رضا (ع) است و همچنين شاخصه مهم دروازه ورود تشيع بودن و وجود هشت سال دفاع مقدس و مهم تر از همه ارادتي كه عرب زبان ها و فارس ها نسبت به ساحت امام حسين(ع) دارند، از جمله عوامل آن است.

دبير ستاد استاني اجلاس پيرغلامان حسيني ادامه داد: چون استان خوزستان در مجاورت خليج فارس و چند كشور قرار دارد از اين لحاظ ويژگي خاص و خوبي براي انتقال فرهنگ عاشورا دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اينكه شيوه مداحي حاج صادق آهنگران كه منتصب به سبك خوزستان است، فراگير و ملي و بين المللي شده و هم اكنون حتي شيعيان لبنان و بحرين و حتي انگليس از اين سبك استفاده مي كنند مقرر شده كه در پايان اجلاس اين سبك به نام وي ثبت ملي شود.