بجنورد - خبرگزاری مهر: شکست ائتلاف دروغین غربی عربی مبارزه با داعش در منطقه، لزوم توجه بیشتر به ورزش و سلامت جسمی در جامعه و ... مهم ترین مطالب مطرح شده در خطبه های نماز جمعه مراکز شهرستان های خراسان شمالی محسوب می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان در خطبه های این هفته نماز جمعه شیروان که در محل مصلای نماز جمعه مرکز این شهرستان برگزار شد با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران و کشورهای گروه 1+5 اظهار داشت: کشورهای غربی و در راس آنها آمریکا می خواهند در این مذاکرات ایران بپذیرد در زمینه هسته ای یا تغییر رویه داده و یا دست از برنامه های هسته ای خود بکشد در حالی که این دو امر غیرممکن است.

به گفته وی راه سوم هم این است که آمریکا در برابر اراده ملت ایران تسلیم شده و از روحیه استکباری و خوی حیوانی و شیطنت خود دست بردارد که این گزینه هم بعید به نظر می رسد.

حجت الاسلام کوثری با بیان این که زیاده خواهی و آرزوهای دست نیافتنی آمریکا موجب کندی و عدم نتیجه گیری مذاکرات هسته ای ایران و 5+1 شده است، اضافه کرد: تا وقتی این رویه ادامه داشته باشد دست یابی به نتیجه مشترک معقول در این مذاکرات امکان پذیر نیست.

خطیب نماز جمعه شیروان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حملات ائتلاف غربی عربی مبارزه با داعش، افزود: این ائتلاف دروغین در میدان مبارزه ای که خود آن را شروع کرده بازنده خواهد بود چرا که به طور کلی هدف از تشکیل این ائتلاف و نمایش مضحک آن نابودی داعش نیست.

حجت الاسلام کوثری همچنین با اشاره به صدور حکم اعدام حکومت پادشاهی عربستان برای شیخ نمر باقر النمر، روحانی سرشناس شیعه این کشور، با محکومیت شدید این حکم، اظهار کرد: صدور این حکم برای روحانی مبارز شیعه نشان دهنده ضعف دولت عربستان و سرسپردگی حکام عربی به آمریکا و اسرائیل است.

شرایط انجام ورزش و سلامت جسمی در جامعه تسهیل شود

حجت الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام جمعه فاروج نیز در خطبه های نماز جمعه مرکز این شهرستان با اشاره به سی امین سالروز تأسیس وزارت اطلاعات، با تبریک این مناسبت به تمامی فعالان و کارکنان این وزارت خانه، اظهار داشت: اقدامات این وزارت خانه اگر چه در بین مردم ناشناخته است اما برای امنیت کشور بسیار ضروری و حیاتی است.

وی اضافه کرد: تلاش های وزارت اطلاعات در طول این 30 سال سبب شده تا دشمنان در اجرای بسیاری از نقشه های شوم خود ناکام مانده و نتوانند ضربه ای جدی به نظام و ملت اسلامی وارد کنند.

حجت الاسلام قلی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیست و ششم مهر ماه روز تربیت بدنی و ورزش و آغاز هفته تربیت بدنی، بر توجه بیشتر به این مقوله در کشور تأکید کرد و افزود: جامعه ای مؤفق خواهد بود که در کنار سلامت معنوی و روحی، از سلامت جسمی نیز برخوردار باشد.

خطیب نماز جمعه فاروج اظهار کرد: باید شرایط برای انجام ورزش همگانی و عمومی در کنار ورزش قهرمانی بهبود و موانع موجود در این زمینه کاهش یافته و هزینه های انجام آن نیز به حداقل برسد.