عضو شورای فنی کشتی فرنگی با توجه به پشت سر گذاشتن رقابتهای جهانی و بازیهای آسیایی گفت: در مجموع کار سخت و دشواری را پیش رو داریم چراکه حفظ و تکرار عنوان قهرمانی رقابتهای جهانی به هیچوجه ساده و راحت نیست.

بهرام مشتاقی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: مجموعه کشتی فرنگی ایران به تازگی دو رویداد بزرگ و مهم را پشت سر گذاشته که خوشبختانه نتایج مطلوب و افتخارآمیزی را در پی داشت. مطمئنا تمامی عوامل اجرایی کشتی فرنگی اعم از کشتی گیر و کادر فنی و همچنین متولیان فدراسیون کشتی به این موضوع واقف هستند که تکرار نتایج درخشان و عنوان قهرمانی جهان کار ساده ای نیست و برنامه و امکانات خاص خود را طلب می کند.

وی افزود: یکی از نکات مهم در ادامه راه کشتی فرنگی و حضورش در رقابتهای آتی این است که باید پرونده رقابتهای جهانی ازبکستان و بازیهای آسیایی اینچئون را بسته شده بدانیم. ما از این پس راه سخت و دشواری را پیش رو داریم که باید تمام انرژی و توان خود را معطوف آن کنیم. البته برنامه های کشتی فرنگی به تازگی با برگزاری رقابتهای قهرمانی جوانان کشور آغاز شده و ما باید گام به گام، اهداف خود را دنبال کنیم.

عضو شورای فنی کشتی فرنگی تصریح کرد: یکی از اهداف و برنامه های اصلی کشتی فرنگی در سالجاری، کشف، رشد و اعتلای پشتوانه هاست تا ما در آینده ای نزدیک، دستمان از وجود بزرگان و قهرمانان این رشته خالی نماند. ضمن اینکه ایجاد چنین فضایی برای نوجوانان و جوانان، نوعی رقابت و تلاش سالم و عادلانه را بوجود می آورد تا تمامی فرنگی کاری مستعد و آینده دار در راه رسیدن به دوبنده تیم ملی، سرخورده و فراموش نشوند.

مشتاقی در خاتمه به لزوم حمایت های وزارت ورزش و دیگر متولیان ورزش کشور از فدراسیون کشتی تاکید کرد و گفت: فدراسیون کشتی در حالی توانست در دو رویداد بزرگ و مهم باعث سربلندی و افتخار ورزش ایران شود که همچنان دست گریبان بدهی های میلیاردی است. بدیهی است پیشبرد اهداف فدراسیون با چنین شرایطی بسیار سخت و حتی غیر ممکن است که متولیان ورزش باید فکری به حال این وضعیت کنند.