تبریز- خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: استفاده از آلات لهو و لعب در دسته جات عزاداری را صلاح نمی دانم چرا که استفاده از این ابزار و آلات در شان جلسات عزاداری امام حسین (ع) نیست.

 به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله محسن مجتهد شبستری ظهر شنبه در همایش هیات های مذهبی استان که با حضور شاعران و ذاکران اباعبدالله الحسین (ع) در تبریز برگزار شد هدف از عزاداری برای ائمه معصومین علیهم السلام را وسیله ای برای دستیابی به شناخت و درک درست آموزه های دینی دانست و گفت: در کنار توجه به افزایش شور در جلسات عزاداری باید در جهت افزایش شعور حسینی منیز در جلسات توجه شود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه متاسفانه در اکثر دسته جات حسینی از ابزار آلات لهو و لعب استفاده می شود، گفت: استفاده از چنین آلاتی در شان دسته جات حسینی نیست و مراجع عظام تقلید نیز این امر را جایز نمی دانند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز خطاب به مداحان و شعرای آیینی حاضر در جلسه گفت: اشعار و مدایحی که به مخاطبین منتقل می شود باید مستند بوده و صرفا مسائلی گفته شود که واقعا در ماجرای دشت کربلا اتفاق افتاده است و نه اینکه به خاطر گریاندن مردم، مطالب حساسی و ذلت آور گفته شود چرا که گفتن این گونه مطالب شان و عزت اهل بیت (ع ) را کاهش می دهد.

آیت الله مجتهد شبستری با تاکید بر لزوم توجه بیش از پیش به اهداف قیام امام حسین (ع) در جلسات عزاداری گفت:همه باید بدانیم که امام حسین (ع) برای اصلاح مملکت اسلامی و احیای آموزه های دینی همچون نماز، روزه و .. قیام کرد و باید اهداف واقعی امام حسین (ع) در جلسات بیش از پیش نمود پیدا کند.

وی همچنین با تاکید بر عدم تفرقه افکنی و لعن خلفا توسط برخی مداحان گفت: در شرایط کنونی جامعه مسلمین، نیاز به وحدت دارد و نباید در عزاداری ها مطالب تفرقه انگیز گفته شود.

آیت الله مجتهد شبستری از گروهک تروریستی داعش با عنوان خوارج جامعه کنونی عنوان کرد و گفت: فجایع داعش در طول تاریخ سابقه ندارد و مهم ترین هدف استکبار جهانی به وسیله داعش، ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی و در نهایت تضعیف اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در بخش پایانی سخنان خود از دسته جات عزاداری و شاه حسین گویان خواست که حداکثر تا ساعت 12 شب، عزاداری های خیابانی را تمام کنند چرا که عزاداری برای امام حسین (ع) یک امر مستحب موکد ولی آزار و اذیت مردم، حرام است.