کرمان - خبرگزاری مهر: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان از تشدید نظارت بر فعالیت سرویس مدارس در کرمان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید عسکری صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که در بحث سرویس مدارس وجود دارد آموزش در خصوص حمل و نقل است چرا که دانش آموزان به عنوان سرمایه خانواده ها امانتی گرانبها به شمار می روند که حفظ جان و سلامت آنها در مسیر مدرسه و خانه به عهده ماست.

وی از نظارت دقیق بر فعالیت سرویس مدارس خبر داد و افزود: در حال حاضر 14 شرکت و موسسه حمل و نقل که از سوی آموزش و پرورش و سازمان تاکسیرانی تایید شده اند وظیفه سرویس دهی مدارس در کرمان را به عهده دارند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان ادامه داد: از ابتدای سال تحصیلی جاری تاکنون تنها دو مورد شکایت در خصوص نرخ کرایه سرویس مدارس داشته ایم که همه شکایات در خصوص حمل و نقل درون شهری ظرف مدت دو روز پاسخ داده می شود.

این مسئول یادآور شد: هزار و 200 دستگاه سواری و ون زیر نظر سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان در زمینه سرویس مدارس فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش  سه درصد مالیات را از رانندگان سرویس مدارس دریافت می‌کند، اذعان داشت: در صورت قانونی بودن این مسئله اطلاع رسانی می شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی کرمان تصریح کرد: افراد می توانند شکایات خود را از طریق پیغامگیر 03432222090 و 03432222831 و یا ارسال کد و پلاک خودروی متخلف به سامانه پیامکی10000000133000 شکایت خود را ثبت کنند.

وی همچنیناز برگزاری همایش رانندگان سرویس مدارس در کرمان خبر داد و افزود: در این همایش مسائل امنیتی و پلیسی، برخورد صحیح رانندگان با دانش‌آموزان و امدادرسانی به رانندگان سرویس مدارس آموزش داده می‌شود.