ایلام - خبرگزاری مهر: چهره ماندگار ادب فارسی با بیان اینکه هیچ سخنورانی در ایران همانند شاکه و خان منصور پیوندی تنگاتنگ نداشتند گفت: انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی در خصوص ویژگی های اشعار شاکه و خان منصور بسیار ضروری است چراکه این دو شاعر اشعاری را سروده اند که نمونه آن در پیشینه ادب فارسی به ندرت یافت می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، میرجلال‌الدین کزازی ظهر یکشنبه در همایش ملی مانگ و مانشت ویژه نکوداشت شاکه و خان منصور دو شاعر استان در شهرستان ایوان استان ایلام اظهار داشت: در ادبیات ایران دیوانی که آمیزه ای از سخنان هر دو سخنور باشد، کمتر یافت می شود.

وی بیان داشت: هیچ سخنورانی در ایران همانند شاکه و خان منصور پیوندی تنگاتنگ نداشته اند چراکه پیوند این دو شاعر شگفت انگیز و بی نظیر است و برای من مایه افتخار است که در شهر تاریخی و باستانی ایوان  در همایش بزرگ حضور یافته ام.

این چهره ماندگار عنوان کرد: مردانی همچون شاکه و خان منصور در دامان ادب خود یعنی شهرستان ایوان پرورده شده اند چراکه این منطقه از گذشته تاکنون مملو از انسان های فرهیخته و ادیب بوده است.

وی عنوان کرد: در خصوص ویژگی های اشعار 'شاکه' و 'خان منصور' انجام کارهای پژوهشی و تحقیقاتی بسیار ضروری است چراکه این دو شاعر اشعاری را سروده اند که نمونه آن در پیشینه ادب فارسی به ندرت یافت می شود.

کزاری تصریح کرد: هرگز مولانا و شمس بدان سان که این دو بودند، همسرایی نکرده اند و نمونه این اشعار در  سروده های ناصرالدین شاه قاچار و فروغی بسطامی نیز دیده شده که بخشی از اشعار را ناصرالدین شاه و بخشی را نیز فروغی بسطامی سروده است.