بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل پزشكي قانوني خراسان شمالي از افزایش متقاضیان سقط جنین در این استان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی هادیزادگان پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: در شش ماهه اول سال جاری آمار متقاضیان سقط جنین درمانی که به پزشکی قانونی استان مراجعه کرده اند نسبت به مدت مشابه سال گذشته 16 درصد افزايش يافته است.

وی تعداد مراجعین سقط جنین درمانی به مراكز پزشكي قانوني خراسان شمالي را در نيمه نخست امسال 35 نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد براي 22 نفر مجوز سقط جنین صادر شد.

وي افزود: تعداد مراجعین شش ماهه نخست سال گذشته 30 متقاضي بود كه این آمار حاکی از افزايش 16 درصدي متقاضيان سقط جنين درماني در استان است.

هاديزادگان با تاكيد براينكه نكاتي در مورد سقط درماني وجود دارد كه مي بايد رعايت شود، تصريح كرد: سقط جنین درمانی به معنای پایان یافتن بارداری در مرحله ای است که زندگی نوزاد در جریان است.

وي اضافه كرد: در مواردی که یک پزشک وجود نقص جدی در جنین را تشخیص بدهد یا اندیکاسیونهای جنینی و سقط محرز باشد، باید قبل ازچهار ماهگی فرد را به مراکز پزشکی قانونی معرفی کنند تا پس از بررسی های لازم، مجوز سقط جنین درمانی صادر شود.

مديركل پزشكي قانوني خراسان شمالي گفت: در سال 81 کمیته کشوری سقط جنین درمانی، آیین نامه ای با 49 مورد اندیکاسیون يا به عبارتي موارد مجاز قطعی مادری و جنینی را برای سقط جنین درمانی پیشنهاد کرد و پس از آن دیدگاه جامعه و مسئولان به این موضوع به عنوان یک مساله بهداشتی تغییرکرد.

هاديزادگان عنوان كرد: در تاریخ 27 اردیبهشت سال جاری، دکتر مهدوی معاون پزشکی و آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور، راهنمای صدور مجوز سقط درمانی و فهرست مصادیق اندیکاسیون (ناهنجاری های جنینی که مشمول مجوز سقط درمانی میشوند) سقط درمانی را جهت اجرا ابلاغ کرد.

به گفته وي این راهنما و مصادیق در سایت سازمان به نشانی www.lmo.ir قابل دسترسی است.