بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: همزمان با ماه محرم امسال بیش از دو هزار مبلغ و مبلغه به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا پیش از ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه های ماه محرم در خراسان شمالی از اعزام بیش از دو هزار مبلغ و مبلغه به مساجد این استان برای برگزاری هر چه بهتر برنامه های ماه محرم خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ در مرکز این استان، افزود: این همایش توجیهی آموزشی به منظور ارائه سرفصل های تبلیغی به مبلغان و هماهنگ کردن موارد تبلیغی چهارشنبه هفته جاری در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار می شود.

حجت الاسلام روحانی نیا با اشاره به حضور حجت الاسلام سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور در این مراسم، افزود: در همایش مزبور آموزشهای لازم در مباحث مربوط به عفاف و حجاب، تهاجم فرهنگی، خطر نفوذ مجدد آمریکا در منطقه در پوشش مبارزه با داعش، تبیین مولفه های مورد نظر مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز، مصرف بهینه آب با توجه به خشکسالی، مبارزه با مواد مخدر و ...به مبلغان اعزامی ارائه می شود.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری این همایش اعزام مبلغان به مساجد و هیئت های مذهبی خراسان شمالی آغاز می شود، اظهار داشت: مبلغان اعزامی در مراسم های ماه محرم ضمن هدایت و مدیریت برگزاری برنامه های عزاداری، با استفاده از این فرصت فعالیت های تبلیغی و دینی نیز در بین مردم انجام می دهند.

حجت الاسلام روحانی نیا برپایی تکایا و خیمه‌های عزاداری، سیاه‌پوش کردن مساجد، حسینیه‌ها و هیئات مذهبی، اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهرستان‌ها با هدف تبیین ابعاد مختلف حماسه عاشورا، گردهمایی توجیهی هیئات مذهبی، برپایی حلقه‌های معرفتی و بصیرتی، ایستگاه پاسخ گویی به شبهات دینی، برگزاری گفتمان های دینی در مدارس و دانشگاه ها با موضوعات سبک زندگی حسینی، قیام امام حسین(ع) و سبک عزاداری امام حسین(ع) و ... را از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در ماه محرم امسال برشمرد.