بندرعباس - خبرگزاری مهر: معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دستگاههای اجرایی همواره برای بودجه نماز دچار مشکلاتی بوده اند، گفت: در اصلاحیه ماده 17 آیین نامه دولت تمام دستگاههای اجرایی باید در تبادل موافقت نامه بودجه با معاونت برنامه ریزی، بودجه نماز را هم در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم آقابابایی دوشنبه شب در نشست شورای اقامه نماز استان هرمزگان عنوان کرد: استان هرمزگان به عنوان یکی از پنج استان محوری کشور برای برگزاری پیش اجلاس سراسری نماز انتخاب شده است که به زودی این اجلاس در این استان برگزار می شود.

وی با بیان اینکه شورای اقامه نماز مرجع قانونی برای تصمیم گیری امر نماز در سطح استان است، افزود: تلاش ستاد اقامه نماز بر این است که اهتمام به نماز به عنوان امر درونی به خصوص در کارگزاران نظام تقویت شود.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور ادمه داد: اسناد قانونی و آئین نامه خوبی در ترویج امر نماز به خصوص در شورای عالی انقلاب فرهنگی و دولت تدوین و مصوب شده و وزارت کشور در دولت تدبیر و امید بسیار خوب و بالاتر از دیگر دولت ها در امر ترویج نماز کار کرده است.

آقابابایی تصریح کرد: چند بخش نامه در این خصوص از سوی وزارت کشور از جمله بخش نامه 17 ماده ای به تمام استانداران ابلاغ شده است و ثقل این بخش نامه ها تشکیل شورای اقامه نماز استان است که در آیین دولت به آن پرداخته شده است.

وی گفت: چند بند اساسی در اصلاحیه این آیین نامه آمده که در بند مخصوص وزارت کشور تصریح شده وزارت کشور از طریق استانداری ها امر تسهیل و ترویج نماز را پیگیری کند و همچنین استانداران مکلف شده اند از گروه های مردمی یاوران نماز حمایت لازم را داشته باشند که در چند شهرستان استان هرمگان گروه یاوران نماز به صورت مردمی شکل گرفته و در حال فعالیت های تبلیغی و ترویجی هستند.

معاون برنامه ریزی، نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه دستگاههای اجرایی همواره برای بودجه نماز دچار مشکلاتی بوده اند، اظهار داشت: در اصلاحیه ماده 17 آیین نامه دولت تمام دستگاههای اجرایی باید در تبادل موافقت نامه بودجه با معاونت برنامه ریزی، بودجه نماز را هم در نظر بگیرند و ستاد اقامه نماز با معاونت برنامه ریزی رئیس جمهور مکاتبه کرده تا دستور پیگیری در این زمینه صادر شود و به تمامی وزیران نامه ای ارسال شده که با توجه به محدودیت زمان در مبادله موافقت نامه بودجه این کار انجام شود.

آقابابایی بیان دشت: استانداران هم می توانند به استناد این بند مشکل بودجه نماز در استان ها را حل کنند و پیش بینی لازم برای دستگاههای اجرایی را انجام دهند.

وی اضافه کرد: طبق آیین نامه دولت بالاترین مسئول و مدیران دستگاهها مسئول امر نماز در آن نهاد هستند که باید این موضوع مورد توجه قرار گیرد و تشکیل شورای نماز در هر دستگاه پیش بینی شده که شورای نماز در دستگاه ها باید قوت بگیرد.