کرمانشاه - خبرگزاری مهر: معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: غرفه های تکیه معاون الملک به هنرمندان صنایع دستی کرمانشاه در قالب اجاره واگذار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، نصرت الله سپهر اظهار داشت: فعالین زیادی در بخش صنایع دستی داریم که ضروریست با حمایت و کمک به سرمایه گذاری و ارزش نهادن به هنر آنها، تولیدات شان را در جامعه ترویج دهیم.

وی ادامه داد: صنایع دستی یکی از شاخص های سرمایه گذاری است و باید برای رونق آن تلاش کنیم تا جایگزینی مناسب برای کالاهای مشابه خارجی باشد.

سپهر تاکید کرد که رونق صنایع دستی نیازمند حمایت هر چه بیشتر مردم و مسئولین و تلاش و پیگیری خلاقانه هنرمندان و حضور آنها در مکان مناسب و دائمی که گردشگر در آن تردد داشته باشد، است و به همین علت عرضه و نمایش آثار صنایع دستی، ضرورت دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، در نظر دارد تا غرفه های موجود در تکیه معاون الملک را با توجه به نظر کارشناس رسمی دادگستری که مورد ارزیابی قرار داده است به هنرمدان صنایع دستی واگذار کند.

معاون صنایع دستی کرمانشاه افزود: اجاره بهای ماهیانه طبق قرارداد منعقده فی ما بین برای غرفه های تکیه معاون الملک منوط به کاربری صنایع دستی با توجه به موقعیت غرفه ها، کیفیت بنا و میزان زیربنای هر غرفه است.

وی گفت: مبلغ اجاره بها به نسبت هر غرفه از 45 تا 70 هزار تومان در ماه متغیر است و متقاضیان برای دریافت این غرفه ها می توانند به اداره کل صنایع دستی در بلوار شهید بهشتی مراجعه کنند.