رئیس جمهور  در آیین بهره‌برداری از سامانه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم، ناگفته هایی از دو سفر اخیر خود به ونزوئلا و مراسم خاکسپاری چاوز را بیان کرد.

مجله مهر: محمود احمدی نژاد که ظهر امروز برای شرکت در آئین بهره برداری از سامانه انتقال آب شیرین، به قم سفر کرده بود، با اشاره به لزوم افزایش جمعیت در قم ، در بخشی از سخنان خود نیز ناگفته هایی از شرکت در مراسم خاکسپاری چاوز و مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ونزوئلا را بیان کرد. گزیده سخنان احمدی نژاد در این باره را بخوانید:

  • نگران آب نباشید چراکه امروز نیازمند رشد جمعیت هستیم و امروز این رشد باید به قبل برگردد. کاهش رشد جمعیت یک خطر برای ملت است در حالی که برخی فکر می‌کنند جمعیت مثل نخود و لوبیا است که اگر تمام شد، می‌توان آن را خرید یا از خارج آورد، در حالی که مانند حرکت یک نفر است که در دوره‌های مختلف جوانی، میانسالی و پیری می‌تواند کارهای متفاوتی انجام داد.

 

  • آب سالم آمد. مردم قم نگران افزایش جمعیت نباشند و من از طرف خدا قول می‌دهم که روزی‌تان می‌رسد، چراکه خود جمعیت اقتدار ملی و قدرت می‌آورد و جوانان هستند که کشور را می‌سازند.

 

  • مردم ونزوئلا بارها قیام کرده‌اند تا نوبت به چاوز مومن و انقلابی رسید. چاوز در تمام سخنرانی‌هایش اسم امام را می‌آورد و می‌گفت راه ما راه امام است. او می‌گفت هرچه جمهوری اسلامی بگوید، قبول دارم و سوال ندارم. به طور مثال در ماجرای غزه به او زنگ زدم و گفتم باید کاری کرد و پس از اتمام آن گفت‌وگو، با وزارت خارجه کشورش تماس گرفت و گفت که سفیر صهیونیست‌ها را بیرون بیندازند.

 

  • تلاش دارند شخصیت چاوز را خراب کنند و لازم بود که ما برویم و گفته می‌شود حرف‌هایمان ذهنیت‌ها را جهت داد. وقتی که همراه چاوز به زیارت امام رضا (ع) رفتیم، خبرنگاران را جمع کرد و یک ربع راجع به امام زمان (عج) صحبت کرد.

 

  • در تشییع جنازه چاوز مردم به صورت میلیونی شرکت کرده بودند و ده‌ها کیلومتر صف کشیدند تا با جنازه‌اش خداحافظی کنند و جمعیت طوری حضور داشتند که مثل راهپیمایی‌های عظیم ایران بود و در بین این جمعیت 54 هیات و 32 رییس دولت حضور داشتند. در این مراسم همه به ما تسلیت می‌گفتند و می‌گفتند آقای چاوز ما را با شما و انقلاب ایران آشنا کرده است و امروز حضور شما ما را محکم می‌کند.

 

  • در مراسم تشییع‌جنازه چاوز در صف مردم ایستاده بودم و مردم فریاد «ویوا ایران» یعنی زنده باد ایران را سر می‌دادند. البته «ویوا احمدی‌نژاد» هم زیاد می‌گفتند.

 

  • برای مراسم تحلیف رییس جمهور جدید ونزوئلا نیز جمعیت زیادی آمده بودند.وقتی باید از جلوی جمعیت رد می‌شدم، فریادها بلند شد و همه زنده باد ایران و زنده باد عدالت سر می‌دادند.

 

  • البته در این مراسم، برای ما سوالات شرعی هم پیش می‌آمد که به بعدا می‌پرسیم. چون وقتی سوال شرعی پیش می‌آید، باید بپرسیم تا بدانیم.