مدیر اداره برنامه‌های تئاتر درباره وضعیت بازسازی ساختمان قدیمی تمرین گروه‌های تئاتری تصریح کرد: نمی‌دانم چرا وضعیت ساختمان اداره تئاتر پیگیری نمی‌شود و این ساختمان به حال خود رها شده و به مکانی برای تجمع معتادان تبدیل شده است.

مریم معترف درباره وضعیت ساختمان قدیمی اداره برنامه‌های تئاتر و بازسازی این ساختمان که حدود چهار سال از تعطیلی و تخریب آن می‌گذرد به خبرنگار مهر گفت: همان اوایل که آقای مرادخانی به معاونت هنری وزارت ارشاد آمد از ساختمان اداره تئاتر بازدید کرد و طی نامه‌نگاری‌هایی که انجام شد، دستور انجام بازسازی ساختمان را داد.

وی با اشاره به ارائه طرحی از سوی وزارت ارشاد برای بازسازی ساختمان اداره تئاتر، افزود: آن طرح با کاربری اداره تئاتر همخوانی نداشت و بیشتر طرح بنایی لوکس بود که نیاز به بودجه بسیار بالایی حدود 7 میلیارد تومان داشت. از سوی دیگر طرحی از سوی اهالی تئاتر هم ارائه شد که با بودجه‌ای نهایتا 2 میلیارد تومانی، بازسازی ساختمان اداره تئاتر با 6 پلاتوی بزرگ تمرین، یک پلاتو با ظرفیت 100 نفر برای اجرا و چند پلاتوی کوچک تمرین انجام شود.

مدیر اداره برنامه‌های تئاتر با بیان اینکه هنوز ساختمان قدیمی و اصلی اداره تئاتر بازسازی نشده و بنا به شکل تخریب شده باقیمانده است، تصریح کرد: باید آقای جنتی وزیر ارشاد در جریان این موضوع قرار بگیرد و دستور پیگیری جدی این بازسازی را بدهد چون خانواده تئاتر مشکل سالن تمرین دارند. نمی‌دانم چرا وضعیت ساختمان اداره تئاتر پیگیری نمی‌شود و این ساختمان به حال خود رها شده و به مکانی برای تجمع معتادان تبدیل شده است.

معترف یادآور شد: گروه‌های تئاتر در حال حاضر در مکانی استیجاری تمرین می‌کنند که ماهانه چند میلیون تومان هزینه دارد ضمن اینکه پلاتوهای آن استاندارد تمرین تئاتر نیستند و شرایط مناسبی برای تمرین گروه‌ها فراهم نیست. ضمن اینکه محیط پیرامون خیابان این مکان استیجاری هم شرایط امنی برای هنرمندان ندارد و تا به حال چندین فقره سرقت کیف و وسایل هنرمندان اتفاق افتاده است.

این هنرمند با سابقه تئاتر ضمن اظهار امیدواری از اینکه وضعیت ساختمان اداره تئاتر پیگیری شود، تأکید کرد: 4 سال است که ساختمان اداره تئاتر تعطیل و تخریب شده ولی هیچ اتفاقی در زمینه بازسازی و بازگشایی آن نیفتاده است. این در حالی است که هر کدام از مدیران که از این ساختمان تخریب شده بازدید می‌کنند، می‌گویند که اداره تئاتر سریع باید بازسازی شود.