زاهدان-خبرگزاری مهر: نماینده ولی فیقه در استان و امام جمعه زاهدان بیان داشت: جامعه ای که به دنبال سعادت و کمال است باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در خود نهدینه سازی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عباسعلی سلیمانی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته گرامی‌داشت احیاء امر به معروف و نهی از منکر که با حضور معاونان و مدیریت‌های ستاد احیای استان در محل بیت نماینده ولی‌فقیه برگزار شد اظهار داشت: هر جامعه ای که به دنبال سعادت و کمال است باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را در خود نهادینه سازد.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان تأکید کرد: بر همه مردم واجب است تا در حد توان خود برای نهادینه شدن و اجرای امر به معروف و نهی از منکر در هر جامعه‌ای که زندگی می کنند تلاش کنند.

وی افزود: فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به یک مکتب و یا دین ندارد در واقع حلقه اتصال شیعه و سنی است.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: در این راستا تنها نباید یک ستاد را مسئول به فعالیت در نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دانست بلکه باید از ظرفیت های مردمی و مشارکت همه اقشار جامعه برای حصول به جامعه ای دوری از گناه استفاده کرد.

سلیمانی تاکید کرد: در سال‌های اخیر متأسفانه شاهد افزایش منکرات در سطح جامعه هستیم و باید تلاش کنیم تا معروفات را ترویج داده و جلوی منکرات را نیز بگیریم.

سیستان و بلوچستان میزبان همایش آمران به معروف و نهی از منکر می شود

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان نیز در این گردهمایی با تشریح برنامه‌های هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر در نقاط مختلف استان اظهار داشت: تجمع بزرگ آمران به معروف و ناهیان از منکر و همچنین برگزاری همایش سبک زندگی و خانواده اسلامی از مهمترین برنامه های تدارک دیده شده به همین مناسبت است.

محسن اکبری با بیان اینکه دهه نخست محرم با همین عنوان نامگذاری شده است ابراز داشت: فضاسازی مناسب شهری، برگزاری همایش‌های مختلف، اعزام مبلغ، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، برگزاری شوراهای هم‌اندیشی، دیدار با مسئولان و  برگزاری یادواره حضرت رقیه (ع) در مدارس از جمله برنامه های تدارک دیده شده به همین منظور است.