پارلمان اروپا در نشست روز گذشته خود با تصويب قطعنامه مداخله جويانه بر ضد ايران با استفاده از سياست تهديد و تطميع بر ضد ايران خواستار پايبندي اين كشور به معاهده ان پي تي شد .

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل ازروزنامه ديلي تايمز (پاكستان) ، پارلمان اروپا روز گذشته در موضعي تهديد آميز اعلام كرد كه ايران بايد از پيمان منع گسترش تسليحات كشتار جمعي (ان پي تي) دنباله روي كند، وضعيت حقوق بشر را بهبود ببخشد در غير اين صورت از همكاري و يك توافقنامه تجاري با اتحاديه اروپا برخوردار نخواهد شد .

نمايندگان پارلمان اروپا در نشست پنجشنبه خود درباره فعاليت هسته اي ايران به بحث و گفتگو پرداختند و قطعنامه اي را دراين زمينه به تصويب رساندند.

قانونگذاران اتحاديه اروپا دراين قطعنامه زورگويانه ازايران خواستند تمام فعاليت هاي غني سازي اورانيوم از جمله آزمايش ها  دركارخانه تبديل اورانيوم اصفهان را به حال تعليق در آورد و مذاكرات هسته اي با كشورهاي آلمان ، انگليس و فرانسه را از سر بگيرد .

پارلمان اتحاديه اروپا همچنين بر اهميت همكاري با آمريكا، روسيه و چين در مذاكره با ايران تاكيد كرد.

قانونگذاران اروپايي همچنين درباره مساله حقوق بشر درموضعي مداخله جويانه از ايران خواستند ادعاي آنها مبني بر اعدام اقليت ها را متوقف كند .

نمايندگان اروپايي با ادعاي برخورد نادرست ايران با اقليت ها آنچه آنها برخورد با اقليت ها مانند كردها توصيف كردند را محكوم كردند .

در اين قطعنامه مداخله جويانه نمايندگان اروپا خواهان آزادي اكبر گنجي شدند . 

شايان ذكر است قطعنامه ضد ايراني اخير نمايندگان پارلمان اروپايي درحالي است كه جمهوري اسلامي ايران تاكنون به همه تعهدات خود در چارچوب مقررات آژانس بين المللي انرژي اتمي پايبند بوده است و هيچ يك از مفاد اين توافقنامه را نقض نكرده است اين در حالي است كه اروپايي ها با وجود امضاي توافقنامه هايي با ايران به هيچ يك از تعهدات خود عمل نكرده اند و با در پيش گرفتن سياست تطميع و تهديد در صدد جلوگيري از دستيابي ايران به فناوري صلح آميز هسته اي هستند و علاوه بر اعمال فشار بر ضد ايران در مسائل هسته اي ، اتهامات بي اساس ديگري همچون نقض حقوق بشر در ايران را نيز مطرح مي كنند .