آمل - خبرگزاری مهر: روستای مرزنگو به عنوان بزرگترین روستای بخش دابودشت شهرستان آمل از کمبود امکانات و محرومیت رنج می برد.

به گزارش خبرنگار مهر،  این روستای تاریخی هزار و ۶۶۸ نفر جمعیت و ۴۶۵ هکتار اراضی کشاورزی دارد که از مشکلات عدیده ای مانند، فرسوده بودن مرکز بهداشتی و درمانی، به روز نبودن طرح هادی، نامناسب بودن وضعیت راه روستایی و ... رنج می برند.

عبدالرحيم آغاسي دهيار روستای مرزنگو پیش از ظهر دوشنبه در نشست با مسئولان شهرستان گفت: روستاي مرزنگو با ۶۱۰ خانوار وهزار و ۶۶۸ نفر جمعيت با دارابودن ۴۱ هکتار بافت مسکوني و ۴۶۵ هکتار اراضي کشاورزي جزو يکي از بزرگترين روستاهاي بخش دابو دشت است.  

وي به وجود امکاناتی در اين روستا نظير، مرکز مخابرات، اداره پست، شرکت تعاوني روستايي، شرکت نفت، مجتمع بزرگ ورزشي، مدرسه ابتدايي، مدرسه راهنمایي، دبيرستان درحال ساخت، مرکز خدمات درماني، خانه بهداشت، سه مسجد و تکايا، آژانس مسافربري، ۲ واحد نانوايي، ۹ واحد خواربارفروشي، ۱۶ واحد کارخانه شاليکوبي، سورتينگ و بوجاري برنج، واحد تالار پذيرایي، دو آب بندان اشاره کرد که ضمن برطرف کردن نيازهاي روستا نيازهاي روستاهاي همجوار را هم تامين مي کند. شايد اميد به شهر شدن این روستا باشد که مسئولان قولهايی را دادند.  

وي خاطرنشان کرد: ايجاد زيرساخت ها در روستا باعث جلوگيري از مهاجرت خواهد شد که ضمن تقدير و تشکر از مديريت بنياد مسکن، طرح هادي اين روستا که ۱۱ سال از عمر آن مي گذرد نياز به بازنگري دارد.

 آغاسی خواستار آسفالت جاده امام زاده سيد نورالدين مرزنگو شد و گفت: مرکز بهداشتي و درماني روستا با سابقه ۴۴ ساله ۷ روستا را تحت پوشش خود دارد که بمروز زمان شاهد تخريب آن هستيم. در ضمن خواستار راه اندازي مجدد داروخانه در روستا هستیم.
  
 حجت الاسلام مهدي تقي زاده امام جمعه دابو و دشت سر با اشاره به اینکه ديدار چهره به چهره با مردم و گوش دادن به مشکلات مي تواند راهگشاي بسياري از کارها شود گفت: امروز به برکت نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران در يک محيط صميمي مسئولان در کنار مردم قرار مي گيرند تا مشکلات رارفع کنند.

 وي با اشاره به صبغه تاريخي روستاي مرزنگو افزود: مردم روستا در اعتقادات و مسائل ديني زبانزد خاص و عام هستند و مسئولان بايد براي رفع مشکلات مردم همت کنند.

امام جمعه دابو و دشت‌سر با اشاره به کلام امام راحل که فرمود "مردم ولي نعمتان ما هستند" بيان داشت: مردم ما در همه صحنه ها پابه پاي انقلاب بوده و هستند و اين مردم لياقت خدمتگذاري رادارند که ما نبايد کوتاهي کنيم.

تقي زاده با تاکيد براين که امامان جمعه گوش شنوا و زبان مردم هستند، خاطرنشان کرد: مردم ما نبايد بعد از ۳۵ سال از انقلاب از مسائل و مشکلات گله مند باشند. نبايد تمام مشکلات را به تحريم ربط دهيم، پس عزم ملي و مديريت جهادي چه مي شود؟

غلامحسين شفيع زاده معاون استاندار و فرماندار ويژه شهرستان آمل با اشاره به اينکه روستاي مرزنگو با داشتن سابقه تاريخي جزو روستاهاي با سابقه فرهنگ شهر نشيني بود گفت: امروز مردم بايد در کنار و همدوش مسئولان براي عمران و آباداني روستا تلاش کنند.

  وي با اشاره به فرارسيدن ايام سوگواري سرور و سالار شهيدان حسين بن علي(ع) بيان داشت: ما بايد امام حسين(ع) را به عنون الگو براي خود قرار دهيم که براي نجات بشريت از ظلم و جور زمانه از تمام هستي خود گذشت.

فرماندار ويژه شهرستان آمل دستور داد که مسئولان ضمن بازديد ميداني مسائل و مشکلات را از نزديک مورد بررسي قرار دهند و گزارش کار را به بخشداري و فرمانداري ارسال کنند.

 عليرضا شير سوار بخشدار دابو دشت در ادامه جلسه با اشاره به اينکه روستاي مرزنگو بزرگان ديني و نخبگاني را درخود پرورش داده است، گفت: همت و تلاش اعضاي شوراي اسلامي و دهيار و مشارکت مردمي باعث شکوفا شدن عمران و آباداني را در روستا شاهد هستيم.

بخشدار دابو دشت بيان داشت: برگزاري چنين نشست هايی و ديدار با مردم و همفکري براي حل مشکلات است نه مچ گيري. هر چه براي اين مردم کار کنيم نمی توانیم درمقابل متانت و صبوری آنها آنها پاسخگو باشيم.