بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: تعداد قابل توجهی پزشک متخصص به سیستم درمانی استان بوشهر اضافه می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علیرضا رئیسی عصر دوشنبه در نشست هم‌اندیشی با مسئولان نظام پزشکی استان بوشهر با تاکید بر لزوم مقابله با دریافت هزینه‌های غیرمتعارف درمانی، اظهار داشت: یکی از مهمترین عوامل دریافت این هزینه‌ها توسط پزشکان، واقعی نبودن تعرفه خدمات درمانی و تأخیر در پرداخت به پزشکان است.

وی با اشاره به به‌روز شدن پرداختی پزشکان از ابتدای طرح تحول نظام سلامت در کشور بیان داشت: اصلاح تعرفه‌های خدمات درمانی باعث شده تا شاهد رفع مشکلات دریافتی پزشکان باشیم و به همین دلیل دریافت وجه خارج از تعرفه‌های درمانی از بیماران منطقی نیست و باید شاهد افزایش نظارت‌ها در این زمینه باشیم.

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ادامه داد: اجماع وزارت بهداشت، سازمان‌های بیمه‌گر و سازمان نظام پزشکی یک اتفاق خوب در عرصه سلامت کشور است که یک فرصت برای افزایش کیفیت و گستره خدمات به مردم خواهد بود.

تلاش برای مقابله جدی با پدیده زیرمیزی

وی با اشاره به اینکه تنها بخش اندکی از پزشکان وجه خارج از تعرفه‌ای از بیماران دریافت می‌کنند، تصریح کرد: بیش از 90 درصد پزشکان هیچ‌گونه وجه خارج از تعرفه‌ای از بیماران دریافت نمی‌کنند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه دریافت این وجوه آبرو و حیثیت جامعه پزشکی را تهدید می‌کند، خاطرنشان ساخت: امیدواریم با اصلاح شیوه‌های پرداختی شاهد رفع این مشکلات باشیم.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای حمایت از بخش خصوصی، اضافه کرد: ایجاد فضای رقابتی در جامعه و نظارت دقیق و مستمر می‌تواند باعث افزایش رضایت‌مندی مردم شود.

ارتقای خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به نیازهای استان برای بهبود وضعیت بهداشت و درمان، افزود: باید از فضای کنونی برای ارتقای خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر استفاده کنیم و از همه توان در این زمینه استفاده کنیم.

وی از تلاش‌های صورت گرفته برای جذب و افزایش تعداد متخصصان در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: تعداد قابل توجهی متخصص در آینده نزدیک به سیستم درمانی استان بوشهر اضافه خواهند شد.