زنجان - خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان رتبه خوبی در کیفیت نان دارد گفت: این استان در کیفیت نان رتبه اول تا سوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

رسول منصوری در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: این شرکت بر کیفیت نان بسیار توجه دارد و در پخت نان بربری و سنگگی عملکرد خوبی را در کشور دارد.  

وی با اشاره به اینکه در راستای ارتقای کیفیت نان آموزش در دستور کار این شرکت است اظهار داشت: آموزش حرف اول را در کیفیت نان بر عهده دارد.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: این شرکت در طول سال برنامه آموزشی نانوایان را با همکاری سازمان فنی و حرفه ای برگزار می کند و این آموزش‌ها تدوام دارد.

منصوری تاکید کرد: در سالجاری بهسازی نانوایی ها هم در اولویت کار این شرکت است که در ارتقای کیفیت نان بسیار مثمر ثمر است.

وی از فعالیت هزار و ۴۵۰ نانوایی در زنجان خبر دارد و گفت: نظارت از این نانوایی‌ها به طور جدی با کمک سازمان صنعت، معدن وتجارت و اتحادیه خبازی ها انجام می گیرد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، از خرید ۲۲۰ هزار و ۵۸۱ تن گندم در استان زنجان درطی سالجاری خبر داد و افزود: در سال گذشته ۱۶۰ هزار تن از کشاورزان خریداری شد که در طی سالجاری خرید گندم افزایش ۳۵ درصدی داشته است.

منصوری افزود: ۱۰۰ درصد گندم کشاورزان زنجانی خریداری شده و کلیه مطالبات آنها هم پرداخت شده است.

وی ابراز کرد: روزانه در استان ۷ الی ۱۰ تن گندم از کشاورزان خریداری و ذخیره شد.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، افزود: بیشترین گندم خریداری شده مربوط به شهرستان خدابنده  بوده است.

منصوری گفت: بیشترین فروش گندم به استان گیلان به میزان ۳۷ هزار تن بوده است.  

وی تصریح کرد: مصرف گندم استان ۱۲۰ هزار تن است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بر کیفیت گندم خریداری شده اشاره کرد و افزود: در هر هکتار گندم دیمی حداقل ۵۰۰ تا حداکثر ۱۲۰۰ تن گندم و در هر هکتار گندم آبی  تا ۵۰۰۰ تن گندم برداشت و تحویل مراکز ذخیره ای گندم شد و کیفیت گندم بسیار مطلوب بود.