نمایشگاه موضوعی کتاب «نهضت جاودانه» به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری عاشورا و تاسوعا در کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد برپاست.

به گزارش خبرگزاری مهر، در طول تاریخ نهضت ها و انقلاب های بسیاری به دست انسان ها صورت گرفته، که برخی از آنها به دست فراموشی سپرده شده است. اما عاشورا حماسه‌ای شورانگیز در تاریخ بشری است که مرزهای جغرافیایی و حتی اعتقادی را درنوردیده و احساسات میلیون ها انسان را به طرزی شگفت‌انگیز به خود مشغول ساخته و مُهر جاودانگی بر خود زده است و علی‌رغم گذشت هزار و 400 سال از وقوع آن، جایگاه خاصّی دارد که هرسال شیفتگان حسینی، هزاران محفل و مجلس در سراسر جهان برای تکریم آن واقعه برگزار می‌کنند.

ارزش و اعتبار و عظمت شخصیت امام حسین (ع) و نهضت آن بزرگوار امروزه همه را تحت تأثیر قرار داده، به طوری که نه تنها دوستان و پیروانش، بلکه بیگانگان هم در مقابل نام باشکوه او سر تعظیم فرود می آورند و قیام مقدس کربلا را با احترام یاد می‌کنند.

به همین مناسبت کتابخانه حسینیه ارشاد نمایشگاه موضوعی «نهضت جاودانه» را از هشتم تا سیزدهم آبان با 131 عنوان کتاب و سایر منابع موضوعی برپا کرده است که بازدید از آن در ساعات کاری کتابخانه، برای عموم آزاد است.

مؤسسه حسینیه ارشاد همچنین از سوم تا سیزدهم آبان برگزار کننده برنامه سخنرانی و عزاداری از ساعت 19:30 تا 21:30 با سخنرانی محمد اسدی گرمارودی و مداحی آقای فروزش است.