زاهدان-خبرگزاری مهر: دبير معاونت تشکل هاي مردمي ستاد احيا امر به معروف و نهي از منکر سيستان و بلوچستان از برگزاري تجمع بزرگ هیئت های مذهبی و آمران معروف و نهی از منکر با هدف تجديد ميثاق با امام حسين(ع) در زاهدان خبر داد.

سيد علي حسيني رضوي روز پنچشنبه در جمع خبرنگاران بیان داشت: همزمان با روز ششم محرم الحرام ۱۴۳۶ هجري قمري مصادف با روز جمعه زاهدان میزبان تجمع بزرگ آمران معروف و ناهیان منکر با هدف تجديد ميثاق مجدد با سالار و سرور شهیدان  امام حسين(ع) در مصلي قدس زاهدان خواهد بود.

وی با بیان اینکه این مراسم ساعت ۹ صبح فردا در محل مصلی قدس با حضور عاشقان حسینی برگزار می شود بیان داشت: در این مراسم باشکوه آمران معروف و نهی از منکر و همچنین هیئت های مذهبی ضمن تجدید میثاق با مولای خود بر ادامه راه سرور و سالار شهیدان و فریضه امر به معروف و نهی از منکر تاکید خواهند داشت.

وی بیان اینکه ایام ماه محرم فرصت مناسبی برای تبیین فرهنگی دینی و احیای این فریضه الهی است گفت: در این ماه به دلیل عشق و اردات به امام حسین (ع) و خاندان عصمت و طهارت شاهد حضور گسترده تر و بیشتر افراد به ویژه قشر جوان در مراسم عزاداری هستیم و باید از این فرصت بهره بگیریم.

وی بیان داشت: امام حسین(ع) با هدف احیای امر به معروف و نهی از منکر، اقامه نماز و احیای دین جدش حضرت محمد(ص) و همچنین براندازی ظلم قیام کرد.

رضوي با تاکيد بر حضور پررنگ هيئت های مذهبي، مداحان اهل بيت(ع)، اصناف، اماکن، انجمن هاي اسلامي و اقشار مختلف افزود: بايد دانست که امر به معروف و نهي از منکر فريضه‌اي الهي است و اسلام راهکارهايي را براي انجام آن قرار داده است و يکي از اصول آن رعايت شأن فرد خاطي شمرده مي‌شود.