زنجان- خبرگزاری مهر: رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زنجان گفت: امر به معروف به عنوان یک واجب عینی وظیفه همه آحاد جامعه است و در این زمینه مسئولان باید برنامه ریزی های لازم را انجام دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام میر یعقوب موسوی  ظهر جمعه در اجتماع  آمران به معروف و ناهیان منکر  در محل مصلی  خاتم الانبیای شهر زنجان با بیان اینکه امر به معروف مانع از بروز چالش ها و مشکلات متعدد در جامعه می شود افزود: امر به معروف و نهی از منکر علاوه بر اهمیت دینی سلامت اجتماعی را به دنبال دارد و مانع از بروز  آسیب های اجتماعی می شود.

وی اجرای امر به معروف و نهی از منکر را نیازمند بستر و فرایند متناسب و توصیه شده از سوی دین  مبین اسلام و ائمه و بزرگان دین دانست ادامه داد: در راستای انجام این فریضه دینی به شخصیت فرد توصیه شونده توهین نشود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر وظیفه همگانی است و باید به عنوان واجب کفایی مورد توجه باشد افزود: فریضه  امر به معروف وظیفه همه آحاد جامعه  است.

وی با بیان اینکه بهترین امت اسلامی امتی است که امر به معروف و نهی از منکر را اجرا کنند گفت: معروف چیزی است که با فطرت الهی انسان سازگاری داشته باشد و منکر اموری هستند که با فطرت خداجو سازگار نباشند و با توجه به اینکه ضرر بسیاری از منکرات دامن گیر جامعه می شود به لحاظ عقلی نیز انجام امر به معروف و نهی از منکر ضروری است.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زنجان گفت: زمانی که منکر معروف و معروف منکر شود جامعه با ناهنجاری‌های مختلفی منجر می‌شود و هدف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) برای طلب اصلاح در امت جدش، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که این امام همام همه هستی، وجود و خانواده خود را فدا کرد.

حجت الاسلام موسوی گفت: زمانی که منکر معروف و معروف منکر شود جامعه با ناهنجاری‌های مختلفی منجر می‌شود.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان زنجان افزود: باید شرایط امر به معروف و نهی از منکر در جامعه مهیا باشد.

حجت الاسلام  موسوی افزود: در قرآن بیش از 300 آیه در خصوص امر به معروف و نهی از منکر بیان شده است و روایات در این زمینه فوق العاده است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) یکی از اهداف قیام خود را ادای این فریضه عنوان کرده است افزود: هدف قیام ابا عبدالله الحسین (ع) برای طلب اصلاح در امت جدش، احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که این امام همام همه هستی، وجود و خانواده خود را فدا کرد.