اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه اردبیل از دو گانه سوز شدن 50 درصد نانوایی های استان طی ماه های آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کریمی بعد از ظهر شنبه در بازدید از نانوایی های اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر ۲۵ درصد از نانوایی های استان دوگانه سوز هستند.

وی افزایش این رقم تا ۵۰ درصد را از برنامه های کوتاه مدت غله دانست و اضافه کرد: با توجه به سردسیر بودن این منطقه و احتمال افت محسوس دما و فشار گاز استفاده از سوخت دوم در نانوایی ها ضروری است.

به گفته کریمی نانوایی ها ملزم به استفاده از سوخت دوم شده اند و اجرای این طرح به صورت مداوم از سوی بازرسان کنترل می شود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه اردبیل دوگانه سوز شدن نانوایی را در راستای طرح استاندارد سازی نانوایی ها عنوان کرد و گفت: علاوه بر این سیلوهای استان نیز به سوخت دوم تجهیز شده اند.

وی تداوم اجرای این طرح در نانوایی های جدید را تاکید کرد و گفت: به دلیل تعداد قابل توجه نانوایی در مراکز شهری در این محدوده مجوز نانوایی داده نمی‌شود.

کریمی اضافه کرد: در صورتی که در بخش‌های مرکزی شهرها نیاز به نانوایی باشد مدت زمان پخت و سهمیه آرد افزایش یافته و نانوایی جدید ایجاد نمی شود و در حال حاضر مجوز نانوایی به شهرک های جدید التاسیس و حاشیه شهرها ارائه می شود.

به گفته مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه اردبیل دو گانه سوز شدن و استاندارد سازی در تمامی نانوایی ها دنبال می شود و مجوزهای جدید نیز باید به این موضوع توجه داشته باشند.