بوشهر - خبرگزاری مهر: رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تجمع بزرگ عاشورائی مردم و دانش‌آموزان استان بوشهر 13 آبان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نصرالله شفیعی صبح یکشنبه در نشست هماهنگی برنامه‌های 13 آبان در بوشهر اظهار داشت: این روز بزرگ یادآور رویدادهای مهمی در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی است که برنامه‌های مناسبی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سال 58، بیان داشت: از دیگر رویدادهای این روز مهم می‌توان به تبعید امام راحل به ترکیه در سال 43 و حماسه دانش آموزان ظلم ستیز در مقابل دانشگاه تهران در سال 57 اشاره کرد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با اشاره به نامگذاری 13 آبان‌ماه به نام روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، خاطرنشان ساخت: بزرگداشت این روز مهم، بزرگداشت روحیه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی ملت ایران است.

وی با اشاره به تقارن 13 آبان امسال با عاشورای حسینی، اضافه کرد: سیزدهم آبان شعار سربلندی ملتی است که با الهام از قیام عاشورا، قدرت "نه" گفتن به همه قدرت‌های استکباری را دارد.

شفیعی سیزدهم آبان‌ماه را روز بیداری جهان اسلام با الهام از مقاومت و مبارزات خستگی ناپذیر ملت ایران دانست و افزود: 13 آبان روز حضور آگاهانه ملت ایران در صحنه برای مقابله با تمامی توطئه‌ها و تحریم‌های ناجوانمردانه آمریکا و غرب است.

وی از برگزاری تجمع بزرگ عاشورائی مردم ولایتمدار و حماسه آفرین استان بوشهر همراه با دانش آموزان در روز 13 آبان خبر داد و بیان داشت: این مراسم در جایگاه‌های نماز جمعه و از سال 11 روز سیزدهم آبان‌ماه برگزار خواهد شد.