گرگان - خبرگزاری مهر: دادستان عمومی و انقلاب گرگان گفت: روایت های نابجا از واقعه کربلا اصل عاشورا را زیر سوال می برد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی حقی، ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران از برخی اشعار و روایت های نادرست نقل شده از واقعه کربلا انتقاد کرد و گفت: باید منطق عزاداری حسین (ع)، دلیل حادثه کربلا و دلیل عزاداری هایی که برپا می کنیم را به دنیا ارائه کنیم.

وی نقل درست واقعه عاشورا را مانع از به انحراف رفتن مسیر عاشورا دانست و افزود: بیان اهداف واقعه عاشورا دغدغه ای است که بارها مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید کرده اند.

وی با تاکید بر نقش رسانه ها و سرعت انتشار اطلاعات در فضای مجازی، خواستار توجه ببیشتر به آداب و رسوم محرم شد و گفت: باید برای هر عملی که در عزاداری های خود انجام می دهیم یک پاسخ منطقی برای مردم دنیا و نسل جوان داشته باشیم و گرنه دچار اضمحلال در دین خود خواهیم شد.

حجت الاسلام حقی افزود: نقل حادثه عاشورا در هر فرصت مناسب، ترغیب شاعران متعهد به سرودن شعر درباره وقایع و حوادث جانگداز کربلا و توصیه به یاد کردن از امام حسین (ع) در هنگام نوشیدن آب از مواردی بود که اهل بیت برای روایت ابعاد مختلف واقعه ی عاشورا، توصیه کرده اند.

وی با بیان این که باید منطقی عزاداری کنیم گفت: امام حسین علیه السلام با شعور مردم کار دارد و هرگاه شعور حسینی و شعور عاشورایی شکل بگیرد، شور حسینی نیز در کنار آن به وجود می آید.