کرمانشاه – خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برپایی تجمع بزرگ رهروان زینبی(ویژه بانوان) در ۱۲ محرم و در استان کرمانشاه خبرداد و گفت: این برنامه در امتداد سری برنامه‌های سوگواری اداره کل اوقاف با شعار "لبیک یا حسین(ع)" و با هدف ترویج ولایت‌مداری و امامت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر حسینی اراکی صبح چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران از برپایی تجمع بزرگ رهروان زینبی(ویژه بانوان) در ۱۲ محرم (۱۵ آبان) در استان کرمانشاه خبرداد.

وی افزود: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در پنجم آبان ماه که مصادف با دومین روز از محرم بود اقدام به برگزاری تجمع بزرگ سوگواران حسینی با شعار"لبیک یا حسین" کرد که این تجمع رهروان زینبی نیز در امتداد آن است.

حسینی ارکی تصریح کرد: برای برپایی این تجمع شهرستان کنگاور به عنوان پایلوت انتخاب شده است و به نیت از امامزاده ابراهیم کنگاور تجمعی را در مسجد جامع کنگاور خواهیم داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه، افزود: هم‌چنین این تجمع در سرپل ذهاب در بقعه امامزاده احمدبن اسحاق، در سنقر در امامزاده احمد و در کرمانشاه به نیت بقعه سیده فاطمه در حسینیه ثارالله سپاه برگزار می‌شود.

حسینی اراکی،  شعار :"لبیک یا زینب" را شعار این همایش و تجمع عنوان کرد و گفت: در تجمع شهر کرمانشاه ۱۰ هزار نفر از بانوان از اقشار مختلف اعم از بسیجی، حوزوی و... حضور خواهند داشت.

وی سخنران تجمع بزرگ عزاداران در کرمانشاه را  آیت‌الله محمدی، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در همدان اعلام کرد و گفت: تبلیغات این همایش توسط ۲۰ مبلغ رسمی و ۱۰۰ مبلغ جهادی انجام شده است.

وی از حضور گروه‌های ترویج امر به معروف و نهی از منکر در کنار برگزاری این تجمعات خبرداد و گفت: هم‌چنین خیمه‌های معرفت نیز در این اماکن و بقاع متبرکه با غرفه‌های  کودک، "همه واقف باشیم" و پاسخ به شبهات دینی و مشاوره وقف مستقر هستند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه یادآور شد:  در راستای اقدامات فرهنگی اوقاف و امور خیریه استان، مراسمات سوگواری از پنج آبان‌ماه با تجمع و شعار "لبیک یا حسین" آغاز شده که همایش رهروان زینبی در امتداد این سوگواری‌ها است.

اراکی به بیان اینکه در محرم امسال از طرف اداره‌کل اوقاف استان از ۲۰۰ هزار تا دو میلیون تومان به ۴۰۰ هیات عزاداری کمک مالی کرده است گفت: ۸۰ هیئت آن از هیئات بزرگ استان هستند.

 مدیرکل اوقافو امور خیریه استان کرمانشاه گفت: سالانه در سه ماه رجب، شعبان و رمضان ۳۳ هزار نفر اطعام می‌شوند و در دهه اول محرم امسال نیز ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر از محل اجرای نیات واقفین و خیرات مردم اطعام شده‌اند.

وی در پایان پیشنهاد کرد: مسئولین مربوطه تدابیری را برای برگزاری تجمعات بزرگ در مراسمات عزاداری استان چون تجمعات استانهایی چون زنجان ببینند و اداره کل اوقاف نیز آمادگی لازم برای کمک‌های مالی از محل نیات واقفین را دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه دو مکان بلوار طاقبستان و حسینه ثارالله سپاه را اماکن مناسبی برای این تجمعات عنوان کرد.