کرمانشاه – خبرگزاری مهر: رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه از برگزاری آزمون ورودی دوره "آموزش فیلم‌سازی در سه گام " در انجمن سینمایی جوان کرمانشاه خبرداد.

کامران رضایی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: انجمن سینمای جوان در کشور چندسالی است که اقدام به برگزاری کلاس‌های آموزشی فیلم‌سازی برای علاقه‌مندان می‌کند که به تبع آن این دوره‌ها در استان‌ها نیز برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: امسال متدهای انجمن در کشور تغییر و عنوان دوره‌های آموزش فیلم‌سازی نیز به "آموزش فیلم‌سازی در سه گام" تغییر کرده است و کلاس‌های آموزشی انجمن در سال جاری با این عنوان برگزار خواهد شد.

رضایی از برگزاری آزمون ورودی برای علاقمندان به فیلم‌سازی خبر داد و گفت: متقاضیان می‌توانند تا ۲۱ آبان‌ماه برای شرکت در این آزمون ثبت‌نام و در صورت قبولی در کلاس‌های آموزشی شرکت کنند.

وی افزود: علاقه‌مندان می توانند تا ۲۱ آبان  به سایت انجمن به آدرس www. IYCS.IR مراجعه و اقدام به ثبت‌نام کنند و در روز ۲۳ آبان ماه در آزمون کتبی آن که به صورت کشوری است شرکت کنند.

وی هدف از برگزاری این آزمون ورودی را  سنجش سطح خلاقیتمتقاضیان عنوان کرد و گفت: ۲۰ نفر از بالاترین رتبه‌ها در دوره‌های آموزشی شرکت می‌کنند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: اعطای گواهینامه بین‌المللی به شرکت کنندگان از امتیازات شرکت در این دوره‌های آموزشی است.

وی افزود: این آموزش‌ها به مدت هفت ماه  طول خواهد کشید  و دروسی چون فیلم‌نامه‌نویسی، تدوین صدا و تصویربرداری به آنها تدریس می‌شود.

رضایی تصریح کرد: شرکت کنندگان پس از گذراندن دروس فوق در سه کارگاه "فیلم سازی مستندسازی"، "فیلم‌سازی داستانی" و "کارگاه فیلم تجربه‌گرا" شرکت کرده و دوره‌های تکمیل را می‌بینند.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: این طرح طرح کشوری است و در همه استان‌ها اجرا می‌شود.

وی با اشاره به ظرفیت‌های سینمای جوان استان کرمانشاه گفت: انجمن سینمای جوان کشور از ۳۰ سال پیش شکل گرفته و انجمن کرمانشاه نیز جزو اولین انجمن‌های آن است که ۳۰ سال قدمت دارد.

رضایی افزود: از  ابتدای فعالیت این انجمن تاکنون به صورت میانگین سالیانه  ۱۵۰ تا ۲۰۰ نفر را آموزش می‌دهد.

وی ادامه داد:  آموزش دیدگان انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه جزو فیلمسازان شهیر ایران و جهان هستند که از آن جمله می‌توان به شهرام مکری و تورج اصلانی اشاره کرد.

رئیس انجمن سینمای جوان استان کرمانشاه یادآور شد: انجمن سینمای جوان کرمانشاه امکانات اولیه فیلم‌سازی برای آزمون و خطا را در اختیار اعضا قرار می‌دهد تا به فیلمسازان حرفه‌ای تبدیل شوند و  اغلب نیز در این راه موفق بوده‌اند.