کرمان - خبرگزاری مهر: جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان از تغییر الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی خبر داد و گفت: دشمنان از این طریق در پی ایجاد نارضایتی و دستیابی به اهداف پلید خود هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فلاح ظهر پنجنشبه در نشست شناخت انواع مواد مخدر با اشاره به همسایگی ایران با افغانستان گفت: ۸۲ درصد مواد مخدر دنیا در این کشور تولید و به سایر نقاط جهان قاچاق می شود.

وی سطح زیرکشت مواد مخدر در افغانستان در سال ۲۰۱۲ را ۱۵۴ هزار هکتار عنوان و تصریح کرد: از این میزان سه هزار و ۷۰۰ تن تریاک تولید شد

فلاح از رشد ۵۹ درصدی تولید تریاک در سال ۲۰۱۳ خبر داد و افزود: سن اعتیاد در ایران به ۱۷ سالگی رسیده است.

وی مواد مخدر را یک آسیب اجتماعی دانست و افزود: متاسفانه امروز الگوی مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی تغییر پیدا کرده است.

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان اعتیاد و مواد مخدر را توطئه دشمنان دانست و اذعان داشت: دشمنان در تلاش های خود برای ضربه زدن به ایران اسلامی ناکام ماندند و امروز سعی دارند با سوق دادن جوانان به سمت مواد مخدر صنعتی و ایجاد نارضایتی در کشور به اهداف پلید خود دست پیدا کنند.

وی از به شهادت رسیدن سه هزار و ۷۵۰ نفر در در راه مبارزه با سوداگران مرگ خبر داد و گفت: در این راه نیز ۱۲ هزار نفر جانباز شدند.

این مسئول بر لزوم آگاه سازی جامعه در خصوص اثرات سوء مصرف مواد مخدر اذعان داشت: متاسفانه اعتیاد در بین زنان در در حال افزایش است که می تواند یک تهدید جدی برای خانواده ها محسوب شود.

جانشین ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمان ۶۵ درصد زندانیان را مرتبط با مواد مخدر دانست و افزود: علت۵۰ درصد طلاق ها مساله اعتیاد است.

وی با اذعان به این نکته که ۴۰ درصد معتادان را مردان تشکیل می دهند، افزود: امروز ۲۶ درصد دانش آموزان معتاد هستند و این در حالی است که در سال ۸۶ این آمار به سه درصد می رسید.