کرمان - خبرگزاری مهر: مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان از پخش هزار و 966 دقیقه عزاداری های مردم استان کرمان در تاسوعا و عاشورای حسینی از شبکه های تلویزیونی سراسری و بین المللی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید جواد موسوی مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه همه ساله از چند ماه مانده به ایام محرم برنامه ریزی هایی برای انعکاس مطلوبتر حال و هوای عزاداران حسینی از شبکه استانی و شبکه های سراسری صورت می گیرد، گفت: در این برنامه ریزی ها سعی می شود شور و شکوه مراسم عزاداری مردم متدین و ولایتمدار کرمان انعکاس شود.

وی با بیان اینکه در دهه اول ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی هزار و 966 دقیقه عزاداری های مردم استان کرمان از شبکه های تلویزیونی استانی، سراسری و بین المللی پخش شد، افزود: مهمترین این برنامه ها عزاداری باشکوه مردم شهر دارالصابرین بم در تاسوعا و عاشورای حسینی و شام غریبان بود که امسال هم ساعتها از شبکه های ملی و بین المللی پخش شد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه 700 دقیقه عزاداری های مردم بم در صبح های تاسوعا و عاشورا و شب شام غریبان و سالروز شهادت امام سجاد(ع) و همچنین عزاداری های مردم بافت و رفسنجان در عصرهای تاسوعا و عاشورا به طور زنده از شبکه ی استانی سیمای کرمان پخش شد، تصریح کرد: این مراسم از سایر شبکه های سراسری کشور و بین المللی از جمله شبکه های یک، دو، سه، چهار و شبکه های آموزش، قرآن، مستند، تهران، خبر، شما، جام جم، یک، دو و سه، پرس تی وی و العالم پخش شد.

وی تصریح کرد: پوشش مراسم شیرخوارگان حسینی به مدت 70 دقیقه، همایش دانش آموزان عزادار با عنوان "احلی من عسل"  به مدت 80 دقیقه، پخش عزاداری مردم جیرفت به مدت 140 دقیقه و عزاداریهای مردم نقاط مختلف استان در تکایا و مساجد جمعا به مدت 193 دقیقه در سیما از دیگر برنامه هایی است که به طور مستقیم انعکاس دهنده شور و حال عزاداران حسینی در استان بوده است.

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان با اشاره به اینکه در این ایام علاوه بر پخش میان برنامه ها و کلیپ هایی که مناسبت این ایام با حال و هوای محرم از سیمای استان پخش شد، گفت: سخنان امام و مقام معظم رهبری درباره نهضت عاشورا، کلام بزرگان و نوحه های عاشورایی، زیارت ناحیه ی مقدسه در 13قسمت به مدت 442 دقیقه، 14 فیلم سینمایی محرمی به مدت هزار و 238 دقیقه و770 دقیقه سریال شب دهم و پنج هزار و 725 دقیقه برنامه در قالب 15 عنوان شامل محرم در شهرستانها، فراتر از تاریخ، کشته اشکها، ضریح عشق، آیین زندگی، پیرغلامان عشق، کلیپ و مداحی تامین و در دهه نخست محرم از شبکه استانی سیمای مرکز کرمان پخش شده است.

وی عنوان کرد: همچنین هزار و 481 دقیقه برنامه تولیدی با عناوین مختلف تولید و پخش شده که مهمترین آن برنامه های هیئت، عزاداران، مساجد، اهل دل، دریادلان، سخنرانی های مذهبی و برنامه های زندگی زیباست، کرمان ورزش سلامت، ستاره ها، دنیای نوجوانی، چلچراغ، در شهر، روستا، روزنگار و پنجره را شامل می شود.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه در حوزه صدا هم 940 دقیقه برنامه زنده و تولیدی با عنوان های شورحسینی، مرثیه آفتاب، قنوت دلها، به سوی روشنایی، آیین محرم و نمایش های رادیویی به مخاطبان ارائه شد، افزود: در این ایام 506 دقیقه برنامه با عناوین مختلف تامین و از رادیو کرمان پخش شده که مهمترین آن مقتل خوانی، رادیو فیلم، گلواژه های عاشورایی، ماه غریبان و مکارم خوبان است.

وی تصریح کرد: در حوزه خبر نیز 70 خبر رادیویی به مدت 60 دقیقه و150 خبر تلویزیونی جمعا به مدت 110دقیقه با محتوای محرم وعزاداری مردم کرمان پخش شده است.

مدیر کل صدا و سیمای استان کرمان با اعلام اینکه امسال نیز استان کرمان در ردیف استانهای مطرح به لحاظ انعکاس شکوه عزاداری سوگواران حسینی در شبکه های ملی و بین المللی قرار گرفت که باعث پخش هزار و 371 دقیقه عزاداری از شبکه های سراسری و بین المللی شد، ابراز امیدواری کرد: این عزاداری ها مورد رضای خداوند متعال و اهل بیت (ع) و مقبول مردم شریف و متدین استان کرمان واقع شود.