خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از وضعیت برخی وب سایت های اطلاع رسانی دستگاههای اجرایی استان به علت به روز نبودن انتقاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید سعید شاهرخی عصر سه شنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی لرستان به کلیاتی در مورد فلسفه تشکیل این شورا اشاره کرد و اظهار داشت: دور جدید فعالیت شورای اطلاع رسانی لرستان را به فال نیک گرفته و در این شورا بدنبال این هستیم که با برگزاری نشست هایی منظم هماهنگی جامع و قوی بین دستگاههای مختلف دولتی برقرار کنیم.

وی در رابطه با اهمیت اطلاع رسانی عنوان کرد: اطلاع رسانی دقیق، صحیح و صریح امری اجتناب ناپذیر بوده و این اطلاع رسانی مناسب بایستی از طریق دستگاههای دولتی در اختیار مردم قرار گیرد چرا که هرچقدر از اطلاع رسانی دقیق و صحیح فاصله گرفته شود ادامه کار برای دستگاه های اجرایی سخت تر خواهد شد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بر تبیین سیاست های دولت با برش استانی برای مردم لرستان تاکید کرد و بیان داشت: دستگاههای عضو شورای اطلاع رسانی می بایست پیشنهادات خود را برای تحقق و تبیین سیاست های دولت و اطلاع رسانی دقیق و صحیح به مردم در دستور کار خود قرار دهند.

شاهرخی با اشاره به اینکه وب سایت های اینترنتی دستگاه های اجرایی می توانند پل ارتباطی مناسبی بین مردم و دستگاه ها باشند تصریح کرد: از همه دستگاه های اجرایی استان می خواهیم این پل ارتباطی را با مردم وصل کرده و شرایطی را بوجود آورند تا از این طریق مردم بتوانند پیشنهادات و انتقادات خود را از دستگاه مربوطه بیان کنند.

وی از وضعیت برخی سایت های اطلاع رسانی دستگاهها به علت به روز نبودن انتقاد کرد و یادآور شد: در شورای اطلاع رسانی استان همچنین ساماندهی وضعیت خبرنگاران و جراید استان، ساماندهی فضاهای اینترنتی و مجازی و نحوه تعامل دستگاه های اجرایی با رسانه های استان را در دستور کار قرار خواهیم داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در پاسخ به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر محدود کردن ساعت های دسترسی به اینترنت در ادارات گفت: وضعیت کنونی با سال های قبل فرق کرده است و امکان بستن اینترنت به روی کارمندان، خانواده ها و سایر اقشار جامعه وجود ندارد چرا که این موج بسیار قوی شده است.

شاهرخی وجود اینترنت را یک ضرورت دانست و افزود: بستن اینترنت و محدود کردن آن به صلاح نبوده چرا که امروز اینترنت برای یک کارمند ابزار کار بوده و بایستی فرهنگ خوب استفاده کردن از اینترنت را در جامعه نهادینه انداخت.

وی سیاست اصولی دولت تدبیر و امید را بر مبنای صداقت و شفافیت در کار دانست و اظهار داشت: لازمه تحقق این مهم تقویت سیستم اطلاع رسانی مانند جراید، خبرگزاری ها و اصحاب رسانه است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان بیان داشت: مردم کشور ما بسیار دانا هستند لذا هرچقدر با صداقت با آنها برخورد شده و مسائل حتی با وجود تنگناها و نارسایی ها با شفافیت بیشتر برای آن ها مطرح شود این امر مایه امید مردم خواهد بود.

شاهرخی افزود: از تمام نقدهای سازنده ای که می تواند دولت را در برنامه ها و کارهایش کمک کند استقبال کرده و هیچگاه از نقد مشکلات و کمبودها گلایه مند نخواهیم شد.

وی یادآور شد: یکی از ضعف هایی که در سیستم اطلاع رسانی استان وجود دارد بطوریکه ریشه فرهنگی هم پیدا کرده بیان نقاط ضعف استان و جلوه گر کردن آنها و نپرداختن به نقاط مثبت است در صورتیکه بایستی نقاط ضعف به جای خود گفته شود و علاوه بر آن نکات مثبت را هم نشان داد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: به عنوان مثال لرستان در بحث امنیت مطابق شاخص های امنیتی و انتظامی اعلام شده جز استان های امن کشور معرفی شده است با این وجود ناامنی بیش از آنچه باید وجود داشته باشد در استان احساس می شود.

شاهرخی تصریح کرد: ما بایستی افتخار کنیم به اینکه جرائم خشن مانند سرقت مسلحانه از بانک و طلافروشی در استان لرستان وجود ندارد ولی به این موضوع اصلا پرداخته نمی شود در حالیکه با وقوع یک اتفاق کوچک آن را در بوق و کرنا کرده و باعث می شویم گروه های مختلفی به این قضایا دامن بزنند.

وی تهیه برنامه های انتقادی را نیازمند کارشناسی خوب در این رابطه و دقت بیشتر دانست و گفت: به صدا و سیمای مرکز لرستان توصیه می شود در تهیه برخی برنامه ها تجدید نظر کرده و آنها را با کارشناسی بیشتری پخش کنند زیرا مخاطب شبکه افلاک یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت استان هستند.