اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: برای کسب سهم استان از اقتصاد پرسود گردشگری نیازمند نگاه فرابخشی و تخصصی هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم حاجی زاده ظهر چهارشنبه در جلسه هماهنگی برنامه های حضور استان اردبیل در نمایشگاه بین المللی باکو افزود: این استان از قابلیتهای بسیار بالایی در زمینه گردشگری برخوردار است، اما تاکنون نگاه ملی به آن اعمال نشده است.

وی برنامه ریزی برای نگاه فرابخشی و تخصصی به ابن حوزه را ضروری برشمرد و ادامه داد: ، معرفی قابلیتها و تلاش برای زدودن تبلیغات منفی انجام شده علیه کشورمان بسیار حایز اهمیت بوده و البته تحقق آن نیازمند برنامه ریزی منسجم در سطح استان و ملی است.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان معرفی صنایع دستی، طبیعت و آثار تاریخی، تاکید بر امنیت و سایر امکانات ارزان و سالم کشور و استان اردبیل به کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان را قدمی بسیار مفید برای اقتصادی کردن گردشگری برشمرد.

وی همچنین در این راستا از حضور استان اردبیل در نمایشگاه های بین المللی خبر داد و تصریح کرد: براین اساس اردبیل در نمایشگاه بین المللی باکو که از ۲۶ لغایت ۲۹ آبان در محل نمایشگاههای بین المللی باکو برگزار خواهد شد، شرکت می کند.

حاجی زاده مسئولیت برپایی و مدیریت غرفه را به عهده میراث فرهنگی استان اردبیل دانست و تاکید کرد: برای نمایشگاه مذکور بروشوری ویژه طراحی و به چاپ رسیده که تمام قابلیتهای گردشگری در حوزه های مختلف تاریخی، طبیعی، درمانی و قابلیتهای صنایع دستی استان به شکلی قابل قبول معرفی شده است.

وی ادامه داد: در غرفه ویژه و تخصصی اردبیل بواسطه پذیرایی با شیرینی های سنتی و معرفی صنایع دستی فضایی ویژه را برای معرفی گردشگری کشور و اردبیل تدارک دیده ایم.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به دارا بودن ۳۸۲ کیلومتر مرز مشترک بین استان اردبیل و جهموری آذربایجان و تردد بیش از یک میلیون شهروند آذری از مبادی ورودی این استان عنوان کرد: اعتقاد داریم که باید از هر فرصتی برای معرفی قابلیتهای گردشگری استان به آذری ها استفاده کنیم.

وی بیان داشت: بی شک با توسعه ارتباطات و افزایش میزان حضور گردشگران آذری در اردبیل به اهداف کوتاه و بلند مدت ترسیم شده در توسعه اقتصاد استان مبتنی بر صنعت گردشگری نایل خواهیم آمد.