بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر گفت: ۳۲۰۰ لیتر آب برای تولید هر کیلوگرم خرما استفاده می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رجایی صبح پنجشنبه در بازدید وزیر جهاد کشاورزی از نخلستان‌های شهرستان دشتستان، اظهار داشت: در شهرستان دشتستان بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نخل وجود دارد که این نخلستان‌ها عمدتا با استفاده از روش غرق‌آبی آبیاری می شوند که راندمان پائینی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: در روش آبیاری غرق‌آبی، برای تولید هر کیلوگرم خرما از نخیلات، حدود سه هزار و ۲۰۰ لیتر آب مصرف می‌شود که حجم بسیار بالایی است.

وی ادامه داد: اصلاح شیوه‌های آبیاری و استفاده ازروش‌های نوین را در دستور کار داریم و امیدواریم با همکاری و همراهی کشاورزان شاهد بهبود وضعیت آبیاری در این شهرستان باشیم.

تولید سالانه ۴۳۰ هزار تن محصول کشاورزی در دشتستان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان نیز در این آئین اظهار داشت: دشتستان به عنوان قطب کشاورزی استان بوشهر نقش بسیار مهمی در تولید کشاورزی استان و در سطح کشور دارد.

حسین قیصری ادامه داد: سالانه بیش از ۴۳۰ هزار تن محصول کشاوری در شهرستان دشتستان تولید می‌شود که این میزان محصول کشاورزی دارای ۴۵۰ میلیارد تومان ارزش مالی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتستان با اشاره به وجود بیش از ۲۸ هزار و ۷۰۰ هکتار نخلستان در شهرستان دشتستان، تاکید کرد: سالانه بیش از ۱۲۰ هزار تن خرما در نخلستان‌های شهرستان دشتستان تولید می‌شود.

بازدید از اراضی پرورش میگوی جزیره شیف، کارخانه بسته‌بندی خرما تنگستان و کارخانه فرآوری میگو در شهرستان گناوه از برنامه‌های سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان بوشهر است.