جان گریشان نویسنده رمان‌های حقوقی با انتشار جدیدترین رمانش با عنوان «کوهستان خاکستری» بار دیگر در صدر پرفروش‌های آمریکا قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یو‌اس‌ای تودی، رمان هیجانی جدید گریشام با عنوان «کوهستان خاکستری» در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های یو‌اس‌ای تودی در رتبه اول قرار گرفت.

این پانزدهمین باری است که گریشام موفق می‌شود با کتاب‌هایش در صدر این لیست قرار بگیرد و همچنین اولین باری است که در دو سال گذشته رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

رمان «ردیف درختان چنار» که سال گذشته منتشر شد در رتبه دوم قرار گرفته بود.

به نظر می‌رسد که صحبت‌های جان گریشام درباره حکم‌های قضایی دادگاهی درباره زندانی کردن کسانی که فیلم‌های مستهجن کودکان را تماشا می‌کنند خیلی هم بر فروش کتاب‌هایش تاثیر نگذاشته است.

داستان رمان «کوهستان خاکستری» در سال 2008 می گذرد؛ زمانی که شخصیت اول داستان یعنی سامانتا کوفر که شغلی بزرگ و پردرآمد در یک شرکت حقوقی وال‌استریت دارد، به دلیل رکود اقتصادی شدید شغل خود را از دست می‌دهد و از دفتر کاری‌اش به بیرون اسکورت می‌شود. اما او یکی از کسانی است که شانس آورده و هنوز این فرصت را دارد تا با کار کردن بدون حقوق به مدت یک سال در یک کلینیک کمک‌های قضایی کوچک، شانسی دیگر برای پس گرفتن شغل قبلی‌اش داشته باشد.

سامانتا در چند روز از منهتن به شهر برِیدی واقع در ایالت ویرجینیا با جمعیتی 2200 نفره نقل مکان می‌کند و وارد منطقه‌ای از جهان می‌شود که تا به حال تنها درباره‌اش در کتاب‌ها خوانده بود.

مَتی وایِت که یکی از شهروندان بریدی و همچنین رییس کلینیک کمک‌های قضایی آن است، به او یاد می‌دهد که چطور به مردم واقعی با مشکل‌های واقعی کمک کند. سامانتا برای اولین بار در مسیر حرفه‌ای شغلی‌اش یک پرونده قضایی حقیقی آماده می‌کند، وارد یک دادگاه می‌شود و از سوی شهروندان محلی که از ورود یک وکیل از شهری بزرگ خوشحال نیستند با تهدید روبه‌رو می‌شود. او متوجه می‌شود که بریدی هم مانند بیشتر شهرهای کوچک رازهای خودش را دارد و شغل جدیدش او را وارد مناطق خطرناک استخراج معدن و یک دعوی قضایی مرگبار می‌کند.

گریشام اوایل همین ماه با نظراتش درباره سیستم قضایی ایالات‌متحده خبرساز شده بود. او گفته بود که قاضی‌های آمریکایی افراد زیادی را، از جمله کسانی که فیلم‌های مستهجن کودکان را به صورت آنلاین تماشا می‌کنند، زندانی کرده‌است. او چندی بعد معذرت‌خواهی کرد و روی وبسایت‌اش نوشت: هر کسی که برای سود و یا لذت به یک کودک صدمه می‌زند و یا هر کسی که به هر نحوی در این مسایل سهیم می‌شود – چه آنلاین چه به صورت دیگر – باید شدیدترین حد برخورد قانون را احساس کند.