بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: زنجیره کامل تولید خوراک، پرورش و فرآوری میگو در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

مصطفی سالاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: استان بوشهر قطب پرورش میگوی کشور محسوب می‌شود و دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه پرورش میگو است که این ظرفیت‌ها افزایش می‌یابد و شاهد دو برابر شدن میزان تولید میگوی پرورشی در استان خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های شرکت فرآورده های دریایی بوشهر، خاطرنشان ساخت: استان بوشهر شرکت های خوبی در زمینه عمل آوری و بسته بندی میگو دارد که از پیشرفته ترین و مجهزترین امکانات استفاده می کنند.

سالاری تصریح کرد: در حال حاضر محصولات فرآوری و عمل آوری شده میگو در استان بوشهر به کشورهای پرتغال، فرانسه، ژاپن، لبنان و امارات متحده عربی و بسیاری دیگر از کشورها ارسال می شود.

اختصاص 28 هزار هکتار اراضی مستعد حاشیه خلیج فارس به پرورش میگو

استاندار بوشهر عنوان کرد: تقاضای روزافزون جهانی در زمینه میگوی پرورشی و اختصاص 28 هزار هکتار از اراضی مستعد منطقه حاشیه خلیج فارس به پرورش میگوی پرورشی، ضرورت احداث واحد تولیدی غذای میگو را مطرح و آن را جزو طرح های استراتژیک کشور کرده است.

سالاری با اشاره به اینکه اولین واحد تولیدی و تخصصی در تولید غذای آبزیان در استان بوشهر بوده است، افزود: این واحد براساس تحقیقات گسترده و استفاده از آخرین اطلاعات علمی جهان نسبت به تولید غذای مناسب برای انواع آبزیان، دام و طیور اقدام می کند و ظرفیت تولید آن تا 30 هزار تن در سال قابل افزایش است.

وی بر لزوم ایجاد و راه اندازی زنجیره کامل تولید میگو در استان بوشهر تاکید کرد و افزود: باید در کنار مراکز پرورش میگو، صنایع تولید خوراک میگو و همچنین صنایع بسته‌بندی و فرآوری میگو نیز ایجاد شود.