ازنا - خبرگزاری مهر: نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: اعتبار مورد نیاز برای اصلاح و ترمیم خط انتقال آب از سراب کمندان به شهر ازنا به صورت کامل تامین شده و با انجام این طرح روند آبرسانی از سراب کمندان به شهر ازنا تکمیل خواهد شد.

عباس قائد رحمت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فرسودگی و کیفیت پایین خط انتقال آب شرب از سد کمندان به شهر ازنا مشکلات زیادی را در روند تامین آب این شهر به وجود آورده است.

وی با بیان اینکه اصلاح خط انتقال آب شرب به ازنا از سد کمندان از نیاز های اساسی شهر است افزود: برای تخصیص اعتبار به این طرح بارها پیگیری و تذکر داده شده است تا مشکل این طرح برطرف شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مساعدت های مسئولان وزارت نیرو و معاونت مدیریت برنامه ریزی اظهار داشت: در نهایت موفق شدیم اعتبار مورد نیاز این طرح را به صورت کامل تامین کنیم و علاوه بر آن مبلغ ۴۳۷ میلیون تومان نیز از محل ماده ۱۸۰ به این طرح اختصاص یافت.

وی افزود: با اختصاص این اعتبار قسمت هایی از خط انتقال که نیاز به ترمیم دارد اصلاح خواهد شد و بخش عمده ای از مشکلات اعتباری تصفیه خانه ازنا رفع خواهد شد تا عملیات آبرسانی از سراب کمندان به این شهر تکمیل شود.

قائد رحمت با اشاره به تامین بخشی از آب شرب شهر ازنا از طریق چاه و وجود چاه های جذبی فاضلاب در شهر ازنا و خطر آلودگی آب های زیر زمینی عنوان کرد: امیدواریم با تکمیل روند آبرسانی از سراب کمندان به شهر ازنا این مشکل نیز برطرف شود.

۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ به ازنا اختصاص یافت

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود گفت: ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ به شهرستان ازنا اختصاص یافته که بر اساس نیاز در بخش های مختلف توزیع شده است.

قائد رحمت اظهار داشت: ماده ۱۸۰ قانون برنامه پنجم توسعه اقدام مفیدی برای توسعه استان های کم تر برخوردار بوده که طی سال جاری با پیگیری های نمایندگان عملی شده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات قابل توجهی از این محل بر اساس شاخص های تعریف شده توسط دولت به هر شهرستان اختصاص یافت افزود: ۵۰ میلیارد ریال اعتبار از این محل به شهرستان ازنا اختصاص یافته که بر اساس نیاز در بخش های مختلف و به تناسب نیاز توزیع شده است.

اختصاص اعتبار ۷۸۰ میلیون تومانی به سد کمندان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختصاص اعتبار ۷۸۰ میلیون تومانی به سد کمندان افزود: سد کمندان یکی از سد های مهم استان است که سال ها با سرعت کندی پیش می رفت و با پیگیری های انجام شده تلاش می کنیم سقف اعتبارات این پروژه عمرانی را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از ضرورت های مهم شهرستان در بخش راهسازی است بیان داشت: علاوه بر اعتبارات جاری محور ازنا- شازند ۳۷۰ میلیون تومان نیز از محل ماده ۱۸۰ به این پروژه اختصاص یافته ضمن آنکه اعتبار مناسبی نیز برای عمران راه های روستایی تخصیص پیدا کرده است.

قائد رحمت با اشاره به نیمه تمام ماندن مجتمع فرهنگی و هنری شهر ازنا از اختصاص ۱۲۵ میلیون تومان اعتبار به این طرح خبر داد و افزود: مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای عمران شهری در نظر گرفته شده است.

بنابر این گزارش عملیات اجرایی سد مخزمی کمندان که در ۱۷ کیلومتری جنوب شهرستان ازنا در دست احداث است از سال ۱۳۸۴ آغار و در زمان های مختلف وعده آبگیری و بهره برداری از این سد به مردم داده شد، اما هر بار به دلیل عدم تامین اعتبار متناسب با نیاز طرح این وعده ها رنگ واقعیت به خود نگرفت تا انتظار مردم برای آبگیری این سد همچنان استمرار داشته باشد.