زنجان-خبرگزاری مهر: نماینده ولی فقیه و امام جمعه زنجان روند موجود در زمینه مطالعه کتاب را در جامعه ایران مطلوب ندانست و گفت: باید متولیان امر نسبت به توسعه فرهنگ مطالعه کتاب در جامعه تلاش بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام علی خاتمی ظهر شنبه در دیدار با کتابداران و اعضای انجمن کتابخانه های عمومی، گفت:کتابخوانی در جامعه ی ما بیش از پیش باید گسترش یابد.

وی با بیان اینکه تیراژ کتاب ها پایین است ابراز کرد:این عامل نشانه ای از زنگ خطر است که مسئولین در این زمینه باید به فکر راه حل باشند.

حجت الاسلام خاتمی اشاره به اینکه آمار کتاب در کشور ما در مقایسه با دنیا خوب است گفت:با وجود اینکه آمار کتاب در کشورمان بالاست اما تیراژکتاب ها پایین است. 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان حمایت ار کتابخانه ها را مهم دانست و اظهار کرد: نبود انگیزه در جوانان موجب شده کمتر به سمت کتابخانه ها بروند و از کتابهای عمومی استفاده کنند.

حجت الاسلام خاتمی با انتقاد از اینکه کسانی که به کتابخانه ها مراجعه می کنند دانش آموزان و دانشجویان هستند، افزود: انگیزه جوانان را در حدی باید بالا برد که جوانان به سمت کتابهای متنوع به کتابخانه ها مراجعه کنند.

وی انجمن خیریه کتاب سازان را در جامعه بسیار مهم دانست و تاکید کرد: این خیران کار بزرگی انجام می دهند اما در کنار این یک گروه تحقیقاتی باشد که از موفقیت کشور های پیشرفته در زمینه کتابخوانی تحقیق کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه معمولا کسانی که در منزل کتاب خوانی می کنند به طور طبیعی فرزندانشان هم به کتاب علاقه مند می شوند بیان داشت: وقتی بزرگترها در منزل کتاب می خوانند این شوق در فرزندان بیشتر خواهد شد.