بوشهر - خبرگزاری مهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از شهرهای استان بوشهر مشکل فاضلاب دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالکریم جمیری ظهر شنبه در نشست بررسی مسائل و مشکلات بخش خارگ وضعیت این جزیره را به لحاظ برخی مسائل از جمله فاضلاب نامناسب دانست و اظهار داشت: بارها نسبت به مشکلات این بخش با مسئولین مربوطه در سطح کشور صحبت هایی به عمل آمده اما متاسفانه برنامه ریزی و انگیزه مناسبی در کلان کار وجود ندارد اما باید سعی و تلاش خود را برای بر طرف کردن این مشکلات بیشتر کرد.

وی مسئله فاضلاب و استقرار اداره آبفا در خارگ را به عنوان دو موضوع مهم و خواسته مردم این جزیره عنوان کرد و بیان داشت: شرکت آبفا استان به تنهایی قادر به رفع مشکلات فاضلاب این جزیره نیست و باید مسئولین امر در سطح کشور همکاری لازم در این خصوص داشته باشند تا این مشکل برطرف شود.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به هزینه های امروزی و نیز مشکلات اقتصادی دولت و کمبود بودجه نمی توان مشکلات کلان را برطرف کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وضعیت بودجه های عمرانی یک پنجم بودجه کل کشور است، طبیعتاً مشکلاتی را برای سامان دادن برخی پروژه‌ها همچون آب و فاضلاب ایجاد می کند.

جمیری همچنین وضعیت فاضلاب در شهر چغادک را بسیار نامناسب عنوان کرد و گفت: این موضوع نیز باید به جدیت دنبال شود چرا که حق مردم است؛ باید ارتباط با مرکز را بیشتر کرد و قطعاً مدیر عامل آب و فاضلاب استان نیز کمک می کند که این مشکل برطرف شود.

وی پیرامون برطرف شدن این مشکل، پیشنهاد برگزاری نشستی با حضور مهندس جانباز معاون وزیر نیرو به منظور برطرف شدن مشکلات فاضلاب استان را مطرح کرد.

جمیری با بیان اینکه جزیره خارگ به دلیل موقعیتی که به لحاظ مختلف دارد با بسیاری از جاهای دیگر متفاوت است، گفت: آمادگی دارم این مسائل و مشکلات را در سطح کشور دنبال و پیگیری کنم.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی افزود: در بسیاری از شهرستان های استان از جمله گناوه و دیلم و شهرهای چغادک و عالیشهر مشکل فاضلاب وجود دارد.

به گزارش مهر این نشست با حضور اعضای شورای شهر خارگ و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر برگزار شد.