قزوین- خبرگزاری مهر: رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین گفت: در حوزه سلامت استان خوشبختانه پزشکان تعرفه های وزارت خانه را رعایت می کنند و پدیده زیرمیزی در این زمینه وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسن شلویری ظهر شنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان که در دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد اظهارداشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید خوشبختانه نگاه سلامت محور در جامعه حاکم شده و با اجرای طرح نظام سلامت سرانه درمان واقعی شده و بودجه ها و منابع برای این حوزه به صورت واقعی دیده شده و با همین نگاه سلامت محور رضایت مردم نیز بالا رفته است.

وی افزود: متاسفانه تاکنون با نگاه غیرمنصفانه به پزشکان روبرو بودیم و اگر به سمتی برویم که جامعه پزشکی را تضعیف کنیم، مردم متضرر می شوند.

۳۰۰۰ نفر عضو نظام پزشکی استان قزوین

این مسئول با بیان اینکه سه هزار نفر در حال حاضر عضو نظام پزشکی استان هستند بیان کرد: ۳۰ درصد از خدمات بستری از طریق بخش خصوصی ارائه می شود و ۸۰ درصد درمان سرپایی در بخش خصوصی صورت می گیرد.

شلویری با بیان اینکه تاکنون گزارشی از دریافت هزینه خارج از تعرفه های درمانی در استان ارائه نشده است یادآورشد: خوشبختانه پدیده زیرمیزی در استان قزوین وجود ندارد و امیدواریم پس از این نیز شاهد این تخلف نباشیم.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قزوین تصریح کرد: به منظور پیگیری مطالبات مردمی و برخورد با پدیده ناپسند زیرمیزی در حوزه پزشکی ضمن راه اندازی سامانه ۱۶۹۰ در قزوین با متخلفان برخورد جدی می شود که خوشبختانه پزشکان استان، تعرفه ای را که وزارت بهداشت اعلام می کند مورد توجه قرار می دهند و خود را ملزم به رعایت آن می دانند.