اگرچه مسلمانان سراسر جهان از فيض و بركت رمضان و معنويات اين ماه بهره مي برند، اما ماه مقدس روزه داري در شهر قدس رنگ و بوي خاصي دارد.

به گزارش خبرنگارگروه دين و انديشه "مهر"، در طول ماه مبارك رمضان هزاران فلسطيني از سراسر فلسطين اشغالي براي نماز و عبادت به مسجد الاقصي ، سومين مكان مقدس مسلمانان مي رود.

ام سليمان، يك زن خانه دار فلسطيني درگفتگو با اسلام آن لاين اظهار داشت: نمازگزاران دسته دسته در ماه رمضان براي نماز و اعتكاف به مسجد الاقصي مي آيند.

وي افزود: ما در اينجا جمع شده ايم تا اتحاد خود را در مساجد نشان دهيم.

230 هزار فلسطيني در شهر قدس زندگي مي كنند كه دربرگيرنده مسجد الاقصي است مركز منازعات فلسطين و اسرائيل را تشكيل مي دهد. اسرائيل ادعا مي كند كه معبد سليمان در زير الحرم الشريف قرار داد. اسرائيل در سال 1967 به مدت شش روز قدس را تسخير كرد؛ اما اين اقدام از سوي جامعه جهاني و قطعنامه هاي سازمان امنيت به رسميت شناخته نشد.

هزاران مرد و زن و كودك فلسطيني ساعاتي از روز خود را در مسجد الاقصي مي گذرانند. يك نمازگزار فلسطيني اظهار داشت: قلبها و روحهاي ما همراه مسجد الاقصي است. حتي كودكان ما براي حضور در اين مسجد علاقه نشان مي دهند و مي خواهند ما را در نماز همراهي كنند.

نمازگزاران پس از اقامه نماز ظهر به سخنان مفتي قدس شيخ عكرمه صبري و شيخ محمد حسين گوش مي دهند و پس از آن به گروههايي  تقسيم مي شوند و تا نماز عصر به قرائت قرآن مي پردازند.

چند ساعت پيش از غروب آفتاب، همه افراد حاضر در مسجد براي تدارك افطاري تلاش مي كنند.