بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی از اختصاص ۳۰ درصد زكات جمع آوری شده این استان به امور نیازمندان و مسائل فرهنگی خبر داد.

امان الله حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهرگفت: امسال ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زكات در خراسان شمالی جمع آوری شده كه از این میزان ۳۰ درصد آن به انجام امور فرهنگی و رفع نیازمندی نیازمندان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینكه در حال حاضر بیش از دو هزار و ۳۰۰ عامل زكات در استان به صورت رسمی فعالیت دارند افزود: تاكنون از محل جمع آوری زكات ۳۰۰ طرح عمرانی شامل ساخت مسجد، حسینیه، خانه عالم و ... انجام شده است.

حسین پور با بیان اینكه پیشبرد اهداف در جامعه نیازمند توجه به امور زیربنایی آن است تصریح كرد: ترویج و گسترش امور فرهنگی یكی از امور زیربنایی زكات محسوب می شود.

به گفته این مسئول با انجام اقدامات فرهنگی بستر مناسب جمع‌آوری زكات در خراسان شمالی فراهم خواهد شد و ضرورت دارد تا اقدامات فرهنگی به منظور كمك به مستمندان تداوم داشته باشد.

حسین پور ارائه برنامه های جامع ستاد احیای زكات به منظور بررسی و شناسایی ضعف ها و الویت صرف زكات در امور فرهنگی و نیازمندان را دو اقدام مهم این نهاد مردمی در راستای توسعه فرهنگ زكات در استان برشمرد.

مدیركل كمیته امداد خراسان شمالی با بیان اینكه انسجام و اتحاد ائمه جماعات، روحانیون، مبلغین و ... در ترویج فرهنگ زكات موثر بوده است اظهار داشت: در این راستا نیز ۲۱۰ روحانی در داخل استان به ترویج فرهنگ زكات می پردازند.