قم - خبرگزاری مهر: کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با حضور اندیشمندان و علمای جهان اسلام در قم آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کنگره صبح یکشنبه با حضور علمایی از ۸۳ کشور جهان در موسسه امام کاظم(ع) آغاز شد و مراجع و مفتیان کشور‌های مختلف اعم از شیعه، اهل سنت و سایر فرقه‌ها با هدف مقابله با تکفیر در این همایش شرکت دارند.

آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی که ریاست این کنگره را بر عهده دارد به عنوان نخستین سخنران به ارائه گزارشی از روند برگزاری کنگره و دیدگاه‌های خود می‌پردازد.

این مرجع تقلید تاکید کرد که مقالات كنگره جهانی جریان‌های تكفیری و افراطی از دیدگاه اسلام در ۱۷ كتاب و چهار بخش به چاپ رسیده است.

دبیری علمی این کنگره را آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی برعهده دارد.

به گفته حجت‌الاسلام علیزاده موسوی رئیس ستاد اجرایی این کنگره، در روز اول این كنگره شخصیت‌های برجسته دینی سخنرانی می کنند و در روز دوم ۶۰ مقاله تخصصی در كمیسیون‌های مختلف مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مقابله با فتنۀ تکفیر در جهان اسلام؛ دعوت به صلح و دوستی و برادری و تعامل میان مذاهب بر اساس حکمت، موعظه و جدال احسن؛ تلاش برای هوشیارکردن مسلمانان نسبت به ماهیت زشت و کریه جریان های تکفیری؛ ایجاد صف واحد و گسترش زمینه های هم گرایی مسلمانان برای مقابله با تکفیر و تلاش برای شناساندن توطئه‌ها و نیرنگ های جهان غرب در سایه حمایت از جریان‌های تکفیری از اهداف برگزاری این کنگره است.

کنگره جهانی جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام طی روزهای دوم و سوم آذرماه در موسسه امام کاظم(ع) شهر قم برگزار می‌شود.