قم – خبرگزاری مهر: دبیر شورای نگهبان جریان‌های تکفیری و افراطی را یک مسئله سیاسی دانست و گفت: تکفیری‌ها برای هیچ چیزی ارزش قائل نیستند و همه چیز را هتک حرمت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله احمد جنتی پیش از ظهر یکشنبه در کنگره جریان‌های تکفیری و افراطی ضمن تشکر از آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی که این کنگره را برگزار کرد گفت: تکفیری گری مسئله روز جهان اسلام است که همه هستی اسلام را تهدید می‌کند.

وی گفت: تمام فرقه‌های اسلامی از شیعه و سنی و اساس اسلام مورد تهدید است، با وجود این همه علما که در جهان مشغول ترویج اسلام هستند ولی اساس اسلام در خطر است.

آیت الله جنتی افزود: تکفیری‌ گری مسئله اعتقادی نیست بلکه یک مسئله سیاسی است و علمای یهود و مسیحی هم باید به جمع علمای اسلامی بیایند چون تکفیری‌ها برای هیچ چیزی ارزش قائل نیستند و همه چیز را هتک حرمت می‌کنند.

وی با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی در 35 سال پیش، اظهار کرد: بیداری اسلامی در حال گسترش است و اسرائیلی‌ها و آمریکایی‌ها از این خیزش اسلامی احساس خطر کردند بنابراین مسلمانان را به جان هم انداختند تا اسلام گسترش نیابد.

دبیر شورای نگهبان تاکید کرد که بر همه مسلمانان لازم است علیه تکفیری‌ها مبارزه و مقاومت کنند.

آیت‌الله جنتی اظهار کرد: بخشی از مشکل تکفیری‌ها مسئله فرهنگی است و جوانان را گول زدند که حرکت خود را جهادی می‌دانند و اگر کشته شدند خود را شهید می دانند.

وی تصریح کرد: باید در کنار فعالیت‌های تبلیغی و فرهنگی، کارهای عملی هم انجام داد چون سران این گروه‌ها با دلیل و منطق کار نمی‌کنند. اگر این افراد متوجه بودند، حتما در همایشی جمع می‌شدند و حرفشان را می‌زدند.

دبیر شورای نگهبان ابراز امیدواری کرد که این کنگره ارمغان خوبی برای علمای جهان اسلام داشته باشد.